Len nedávno, na jarnom autosalóne v Ženeve bol predstavený facelift zástupcu kategórie malých automobilov Renaultu Clio, na internete už kolujú prvé snímky novej generácie. Tá sa na trh dostane do dvoch rokov.
Renault Clio tretej generácie sa práve nachádza približne v polovici svojho životného cyklu. Dôkazom tohto tvrdenia je nedávno predstavený facelift modelu, ktorý bol predstavený na tohtoročnom ženevskom autosalóne.
Na stránkach európskeho úradu na ochranu patentov sa objavila podoba novej, v poradí už štvrtej generácie malého Renaultu Clio. Z trojice snímkov je vidieť, že dizajn nového Clia bude inšpirovaný modelom Mégane, a to hlavne v prednej časti. Tej už tradične chýba klasická maska, dominujú tu veľké predné svetlomety. Profil vozidla je jemne zvlnený, prelis sa tiahne spodnou časťou dverí, nechýba ani na spodnej hrane presklenia bočných dverí. Pozadie taktiež nesie sympatické mohutné tvary, prezrádzajúce príslušnosť k značke Renault.
O technike nového Clia IV zatiaľ veľa nevedno, je však pravdepodobné, že pod kapotu sa dostanú maloobjemové benzínové pohonné jednotky s turbom, vznetové agregáty 1,5dCi zrejme vystrieda nová generácia motorov 1,6 dCi. Nové Clio by sa malo dostať na trh približne o 2 roky.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.