Len nedávno, na jarnom autosalóne v Ženeve bol predstavený facelift zástupcu kategórie malých automobilov Renaultu Clio, na internete už kolujú prvé snímky novej generácie. Tá sa na trh dostane do dvoch rokov.
Renault Clio tretej generácie sa práve nachádza približne v polovici svojho životného cyklu. Dôkazom tohto tvrdenia je nedávno predstavený facelift modelu, ktorý bol predstavený na tohtoročnom ženevskom autosalóne.
Na stránkach európskeho úradu na ochranu patentov sa objavila podoba novej, v poradí už štvrtej generácie malého Renaultu Clio. Z trojice snímkov je vidieť, že dizajn nového Clia bude inšpirovaný modelom Mégane, a to hlavne v prednej časti. Tej už tradične chýba klasická maska, dominujú tu veľké predné svetlomety. Profil vozidla je jemne zvlnený, prelis sa tiahne spodnou časťou dverí, nechýba ani na spodnej hrane presklenia bočných dverí. Pozadie taktiež nesie sympatické mohutné tvary, prezrádzajúce príslušnosť k značke Renault.
O technike nového Clia IV zatiaľ veľa nevedno, je však pravdepodobné, že pod kapotu sa dostanú maloobjemové benzínové pohonné jednotky s turbom, vznetové agregáty 1,5dCi zrejme vystrieda nová generácia motorov 1,6 dCi. Nové Clio by sa malo dostať na trh približne o 2 roky.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?