Len nedávno, na jarnom autosalóne v Ženeve bol predstavený facelift zástupcu kategórie malých automobilov Renaultu Clio, na internete už kolujú prvé snímky novej generácie. Tá sa na trh dostane do dvoch rokov.
Renault Clio tretej generácie sa práve nachádza približne v polovici svojho životného cyklu. Dôkazom tohto tvrdenia je nedávno predstavený facelift modelu, ktorý bol predstavený na tohtoročnom ženevskom autosalóne.
Na stránkach európskeho úradu na ochranu patentov sa objavila podoba novej, v poradí už štvrtej generácie malého Renaultu Clio. Z trojice snímkov je vidieť, že dizajn nového Clia bude inšpirovaný modelom Mégane, a to hlavne v prednej časti. Tej už tradične chýba klasická maska, dominujú tu veľké predné svetlomety. Profil vozidla je jemne zvlnený, prelis sa tiahne spodnou časťou dverí, nechýba ani na spodnej hrane presklenia bočných dverí. Pozadie taktiež nesie sympatické mohutné tvary, prezrádzajúce príslušnosť k značke Renault.
O technike nového Clia IV zatiaľ veľa nevedno, je však pravdepodobné, že pod kapotu sa dostanú maloobjemové benzínové pohonné jednotky s turbom, vznetové agregáty 1,5dCi zrejme vystrieda nová generácia motorov 1,6 dCi. Nové Clio by sa malo dostať na trh približne o 2 roky.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.