Autosalón v Šanghaji je rodiskom viacerých zaujímavých modelov, ktoré sú určené výhradne pre domáci trh. Jedným z takýchto noviniek je aj modernizovaný Volkswagen Passat Lingyu, ktorý spočíva na platforme minulej generácie Škody Superb.
Na tohtoročnom šanghajskom autosalóne si v množstve noviniek odbil svoju premiéru aj modernizovaný Volkswagen Passat Lingyu, ktorý má svoje korene v prvej generácii Škody Superb, alebo ak chcete, v čínskom Passate s predĺženým rázvorom. Ten má hodnotu 2 803 mm, rovnakú, ako Superb prvej generácie. Podobné sú aj ostatné rozmery – dĺžka 4 798 mm, šírka 1 765 mm a výška 1 470 mm. Faceliftovaný VW Passat Lingyu dostal inovovanú prednú časť s novými svetlometmi, pripomínajúcimi nové Polo. Dominantná je aj široká predná maska s logom VW. Bočný profil je takmer rovnaký ako má prvý Superb, jedinou odlišnosťou sú spätné zrkadlá z modelu VW Passat CC. Zadná časť pozostávajúca z nových koncových svetiel z LED je taktiež nová. Koncové svetlomety svojim tvarovaním rozširujú celkovo úzky profil karosérie. Interiér akoby z oka vypadol minulému Superbu, využíva všetky jeho zaujímavosti ako odkladací priestor na dáždnik, alebo priestor pre nohy zadného cestujúceho v zadnej časti spolujazdcovho sedadla.
Pod kapotou sa nachádzajú osvedčené agregáty, prevzaté zo Suprebu prvej generácie. Ponuka pozostáva z trojice benzínových agregátov 1.8T (120 kW), 2.0 (85 kW) a 2.8 V6 (140 kW). Najsilnejší agregát je štandardne spojený s päťstupňovou automatickou prevodovkou Tiptronic.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.