Autosalón v Šanghaji je rodiskom viacerých zaujímavých modelov, ktoré sú určené výhradne pre domáci trh. Jedným z takýchto noviniek je aj modernizovaný Volkswagen Passat Lingyu, ktorý spočíva na platforme minulej generácie Škody Superb.
Na tohtoročnom šanghajskom autosalóne si v množstve noviniek odbil svoju premiéru aj modernizovaný Volkswagen Passat Lingyu, ktorý má svoje korene v prvej generácii Škody Superb, alebo ak chcete, v čínskom Passate s predĺženým rázvorom. Ten má hodnotu 2 803 mm, rovnakú, ako Superb prvej generácie. Podobné sú aj ostatné rozmery – dĺžka 4 798 mm, šírka 1 765 mm a výška 1 470 mm. Faceliftovaný VW Passat Lingyu dostal inovovanú prednú časť s novými svetlometmi, pripomínajúcimi nové Polo. Dominantná je aj široká predná maska s logom VW. Bočný profil je takmer rovnaký ako má prvý Superb, jedinou odlišnosťou sú spätné zrkadlá z modelu VW Passat CC. Zadná časť pozostávajúca z nových koncových svetiel z LED je taktiež nová. Koncové svetlomety svojim tvarovaním rozširujú celkovo úzky profil karosérie. Interiér akoby z oka vypadol minulému Superbu, využíva všetky jeho zaujímavosti ako odkladací priestor na dáždnik, alebo priestor pre nohy zadného cestujúceho v zadnej časti spolujazdcovho sedadla.
Pod kapotou sa nachádzajú osvedčené agregáty, prevzaté zo Suprebu prvej generácie. Ponuka pozostáva z trojice benzínových agregátov 1.8T (120 kW), 2.0 (85 kW) a 2.8 V6 (140 kW). Najsilnejší agregát je štandardne spojený s päťstupňovou automatickou prevodovkou Tiptronic.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.