Automobilka Citroen predstavila na nedávnom autosalóne v Šanghaji faceliftovaný sedan odvodený od hatchbacku C4. Faceliftovaný sedan vyrábaný v Číne prichádza s novým slovným označením Citroen C-Quatre.
Francúzsky Citroen ponúka v nižšej strednej triede okrem klasického hatchbacku C4 aj sedan odvodený od tohto modelu s označením C-Triomphe. Citroen C-Triomphe bol pôvodne určený pre čínsky trh, je teda logické, že faceliftovaný nástupca s novým menom C-Quatre sa predstavil práve v čínskom Šanghaji.
Faceliftovaný Citroen C-Quatre disponuje vyváženým dizajnom, ktorý nebol tým hlavným lákadlom u predchodcu. Predná časť je modernizovaná v duchu hatchbacku C4, ktorý sa v Európe predáva od konca minulého roku. Zadná časť je ale kompletne prepracovaná, dominujú tu mohutné koncové svetlomety a novo riešené veko batožinového priestoru s odtrhovou hranou. Tretie bočné okno dostalo nový tvar, ktorý pripomína väčšieho súrodenca C5. Interiér prešiel iba malými zmenami, najpodstatnejšou z nich je premiestnenie otáčkomera spred volantu do združeného displeja v strede prístrojovej dosky.
Citroen C-Quatre sa bude predávať s dvojicou benzínových pohonných jednotiek – 1,6 (78 kW) a 2,0 (108 kW). Výroba tohto Citroenu bude aj naďalej prebiehať v Číne, no nie je vylúčené, že sa bude predávať aj v Európe, ako model pred modernizáciou.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.