Automobilka Citroen predstavila na nedávnom autosalóne v Šanghaji faceliftovaný sedan odvodený od hatchbacku C4. Faceliftovaný sedan vyrábaný v Číne prichádza s novým slovným označením Citroen C-Quatre.
Francúzsky Citroen ponúka v nižšej strednej triede okrem klasického hatchbacku C4 aj sedan odvodený od tohto modelu s označením C-Triomphe. Citroen C-Triomphe bol pôvodne určený pre čínsky trh, je teda logické, že faceliftovaný nástupca s novým menom C-Quatre sa predstavil práve v čínskom Šanghaji.
Faceliftovaný Citroen C-Quatre disponuje vyváženým dizajnom, ktorý nebol tým hlavným lákadlom u predchodcu. Predná časť je modernizovaná v duchu hatchbacku C4, ktorý sa v Európe predáva od konca minulého roku. Zadná časť je ale kompletne prepracovaná, dominujú tu mohutné koncové svetlomety a novo riešené veko batožinového priestoru s odtrhovou hranou. Tretie bočné okno dostalo nový tvar, ktorý pripomína väčšieho súrodenca C5. Interiér prešiel iba malými zmenami, najpodstatnejšou z nich je premiestnenie otáčkomera spred volantu do združeného displeja v strede prístrojovej dosky.
Citroen C-Quatre sa bude predávať s dvojicou benzínových pohonných jednotiek – 1,6 (78 kW) a 2,0 (108 kW). Výroba tohto Citroenu bude aj naďalej prebiehať v Číne, no nie je vylúčené, že sa bude predávať aj v Európe, ako model pred modernizáciou.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.