V USA se začíná prodávat nová dodávka. V mnoha ohledech je jeidnečná, především díky svému aerodynamickému tvaru a také kvůli v tomto ohledu zatéím neotřelé technologii, která ji pasuje na trůn nejúspornější odávky.
Bright IDEA je určen do města, kde naplno využije svého systému plug-in hybridního pohonu. Automobilka udává optimální denní nájezd kolem 80 kilometrů.
IDEA se přes noc jednoduše nabije a do nového dne vyrazí s plně nabitými akumulátory. Díky nim bude schopna v městském provozu při trase dlouhé 50 mil (80 km) dosáhnout spotřeby 2,5 litru na 100 ujetých kilometrů. Na trasách delších než 160 km je spotřeba přibližně 5 l/100km.
Ke snížení spotřeby přispívá i aerodynamický exteriér.
Městská dodávka uveze necelou tunu nákladu, což by pro městské popojíždění mohlo být dostačující.
Interiér už na pohled nevybízí k žádným delším jízdám, úzká skořepinová sedadla, neútulný interiér, i tohle předurčuje IDEU k městským trasám. Praktické je sedadlo spolujezdce, které je možno sklopit a udělat z něj stoleček.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.