Po nedávnej drobnej omladzovacej kúre viacerých modelov rodiny Seat (Leon, Altea, Altea XL, Toledo) prichádza na rad facelift aj pre najvýkonnejšiu verziu hatchbacku nižšej strednej triedy, Seat Leon Cupra.
Španielsky Seat nedávno predstavil faceliftované modely Leon, Altea, Altea XL a Toledo. Po včerajšom oznámení automobilky o pripravovanej premiére športovo ladeného modelu Ibiza FR v Barcelone prichádza ďalšia správa. V Bracelone bude predstavená najvýkonnejšia verzia Seatu Leon s označením Cupra.
Inovovaný Leon Cupra sa v Barcelone predstaví s omladenou tvárou, ktorú spoznáme podľa hranatejšieho predného nárazníka s trojicou vstupných otvorov pre vzduch, na strednom z nich nebude chýbať nápis Cupra (v štýle menšej Ibizy Cupra). Nový je aj tvar vonkajších spätných zrkadiel lakovaných čiernou farbou. Na zadnej časti Cupry sa veľa nezmenilo, nová je grafika koncových svetiel, nechýba nápis Cupra na veku batožinového priestoru.
Interiér Leonu Cupra bude inovovaný v duchu faceliftovanej bežnej verzie, pribudnú športové sedadlá s logom Cupra, volant so skosenou spodnou časťou venca a množstvo hliníkových doplnkov.
Pod kapotou Leonu Cupra ostáva všetko po starom, nájdeme tu teda preplňovaný agregát z dielne VW - 2,0 TFSI s maximálnym výkonom 240 koní s krútiacim momentom 300 Nm. Tieto parametre postačujú na zrýchlenie z nuly na stovku za 6,4 sekundy, maximálna rýchlosť dosahuje 247 km/h. Šprint na tisíc metrov Leon Cupra zvládne za 26,4 sekúnd. Priemerná udávaná spotreba má hodnotu 8,3 l/100 km.
Modernizovaný Seat Leon Cupra sa do predaja dostane zrejme už začiatkom leta, cena na českom trhu štartuje na 699 900 Kč.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?