Po nedávnej drobnej omladzovacej kúre viacerých modelov rodiny Seat (Leon, Altea, Altea XL, Toledo) prichádza na rad facelift aj pre najvýkonnejšiu verziu hatchbacku nižšej strednej triedy, Seat Leon Cupra.
Španielsky Seat nedávno predstavil faceliftované modely Leon, Altea, Altea XL a Toledo. Po včerajšom oznámení automobilky o pripravovanej premiére športovo ladeného modelu Ibiza FR v Barcelone prichádza ďalšia správa. V Bracelone bude predstavená najvýkonnejšia verzia Seatu Leon s označením Cupra.
Inovovaný Leon Cupra sa v Barcelone predstaví s omladenou tvárou, ktorú spoznáme podľa hranatejšieho predného nárazníka s trojicou vstupných otvorov pre vzduch, na strednom z nich nebude chýbať nápis Cupra (v štýle menšej Ibizy Cupra). Nový je aj tvar vonkajších spätných zrkadiel lakovaných čiernou farbou. Na zadnej časti Cupry sa veľa nezmenilo, nová je grafika koncových svetiel, nechýba nápis Cupra na veku batožinového priestoru.
Interiér Leonu Cupra bude inovovaný v duchu faceliftovanej bežnej verzie, pribudnú športové sedadlá s logom Cupra, volant so skosenou spodnou časťou venca a množstvo hliníkových doplnkov.
Pod kapotou Leonu Cupra ostáva všetko po starom, nájdeme tu teda preplňovaný agregát z dielne VW - 2,0 TFSI s maximálnym výkonom 240 koní s krútiacim momentom 300 Nm. Tieto parametre postačujú na zrýchlenie z nuly na stovku za 6,4 sekundy, maximálna rýchlosť dosahuje 247 km/h. Šprint na tisíc metrov Leon Cupra zvládne za 26,4 sekúnd. Priemerná udávaná spotreba má hodnotu 8,3 l/100 km.
Modernizovaný Seat Leon Cupra sa do predaja dostane zrejme už začiatkom leta, cena na českom trhu štartuje na 699 900 Kč.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.