Po nedávnej drobnej omladzovacej kúre viacerých modelov rodiny Seat (Leon, Altea, Altea XL, Toledo) prichádza na rad facelift aj pre najvýkonnejšiu verziu hatchbacku nižšej strednej triedy, Seat Leon Cupra.
Španielsky Seat nedávno predstavil faceliftované modely Leon, Altea, Altea XL a Toledo. Po včerajšom oznámení automobilky o pripravovanej premiére športovo ladeného modelu Ibiza FR v Barcelone prichádza ďalšia správa. V Bracelone bude predstavená najvýkonnejšia verzia Seatu Leon s označením Cupra.
Inovovaný Leon Cupra sa v Barcelone predstaví s omladenou tvárou, ktorú spoznáme podľa hranatejšieho predného nárazníka s trojicou vstupných otvorov pre vzduch, na strednom z nich nebude chýbať nápis Cupra (v štýle menšej Ibizy Cupra). Nový je aj tvar vonkajších spätných zrkadiel lakovaných čiernou farbou. Na zadnej časti Cupry sa veľa nezmenilo, nová je grafika koncových svetiel, nechýba nápis Cupra na veku batožinového priestoru.
Interiér Leonu Cupra bude inovovaný v duchu faceliftovanej bežnej verzie, pribudnú športové sedadlá s logom Cupra, volant so skosenou spodnou časťou venca a množstvo hliníkových doplnkov.
Pod kapotou Leonu Cupra ostáva všetko po starom, nájdeme tu teda preplňovaný agregát z dielne VW - 2,0 TFSI s maximálnym výkonom 240 koní s krútiacim momentom 300 Nm. Tieto parametre postačujú na zrýchlenie z nuly na stovku za 6,4 sekundy, maximálna rýchlosť dosahuje 247 km/h. Šprint na tisíc metrov Leon Cupra zvládne za 26,4 sekúnd. Priemerná udávaná spotreba má hodnotu 8,3 l/100 km.
Modernizovaný Seat Leon Cupra sa do predaja dostane zrejme už začiatkom leta, cena na českom trhu štartuje na 699 900 Kč.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?