Automobilka Seat plánuje predstavenie športovej verzie modelu Ibiza s označením FR na autosalóne v Barcelone. Pôjde o výkonovú verziu umiestnenú pod silnejším modelom Cupra, spoločným znakom oboch verzií je turbomotor 1,4 TSI.
Španielsky Seat prichádza so športovou verziou modelu Ibiza s tradičným označením FR. Predstavenie je naplánované na autosalóne v Bracelone v máji. Seat Ibiza FR bude výkonovo umiestnená medzi bežné prevedenia modelu a najvýkonnejšiu Ibizu Cupra, s ktorou zdieľa rovnakú pohonnú jednotku, avšak s menším výkonom.
Športové vlastnosti Seatu Ibiza FR zaručí okrem pritvrdeného športového podvozku aj preplňovaný turbomotor 1,4 TSI z dielne materského koncernu VW. Pod kapotou Ibizy FR dosahuje maximálny výkon 150 koní, ktoré na vozovku prenáša pomocou 6-stupňového manuálu, alebo pomocou automatickej 7-stupňovej prevodovky DSG. Zrýchlenie z nuly na stovku by malo športovej Ibize trvať 8 sekúnd, maximálna rýchlosť by mala dosahovať hodnotu okolo 200 km/h. O solídnu trakciu sa postará predný diferenciál s elektronickou uzávierkou.
Pre športovú Ibizu FR je pripravený originálny bodykit v podobe upraveného predného a zadného nárazníka s difúzorom, dvojitou koncovkou výfuku a striebornými krytmi spätných zrkadiel. V interiéri nájdeme športové sedadlá a volant s logom FR.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.