Automobilka Seat plánuje predstavenie športovej verzie modelu Ibiza s označením FR na autosalóne v Barcelone. Pôjde o výkonovú verziu umiestnenú pod silnejším modelom Cupra, spoločným znakom oboch verzií je turbomotor 1,4 TSI.
Španielsky Seat prichádza so športovou verziou modelu Ibiza s tradičným označením FR. Predstavenie je naplánované na autosalóne v Bracelone v máji. Seat Ibiza FR bude výkonovo umiestnená medzi bežné prevedenia modelu a najvýkonnejšiu Ibizu Cupra, s ktorou zdieľa rovnakú pohonnú jednotku, avšak s menším výkonom.
Športové vlastnosti Seatu Ibiza FR zaručí okrem pritvrdeného športového podvozku aj preplňovaný turbomotor 1,4 TSI z dielne materského koncernu VW. Pod kapotou Ibizy FR dosahuje maximálny výkon 150 koní, ktoré na vozovku prenáša pomocou 6-stupňového manuálu, alebo pomocou automatickej 7-stupňovej prevodovky DSG. Zrýchlenie z nuly na stovku by malo športovej Ibize trvať 8 sekúnd, maximálna rýchlosť by mala dosahovať hodnotu okolo 200 km/h. O solídnu trakciu sa postará predný diferenciál s elektronickou uzávierkou.
Pre športovú Ibizu FR je pripravený originálny bodykit v podobe upraveného predného a zadného nárazníka s difúzorom, dvojitou koncovkou výfuku a striebornými krytmi spätných zrkadiel. V interiéri nájdeme športové sedadlá a volant s logom FR.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.