Francúzsky Renault sa rozhodol inovovať staršiu generáciu modelu Clio, ktoré sa na rôznych trhoch predáva pod označením Campus alebo Storia. Staršie Clio je v predaji už 11 rokov, no napriek tomu sa vďaka nízkej cene stále dobre predáva.
Automobilka Renault má v triede malých automobilov viacero zástupcov. Okrem nového Clia, ktoré nedávno prešlo faceliftom sa predáva aj Thalia a staršia generácia Clia s označením Campus, alebo Storia.
Renault pripravil pre Clio Campus (Storia) malý facelift, ktorý sa prejavil skôr v exteriéri vozidla. V interiéri je k dispozícii nová textúra čalúnenia. V exteriéri je novinkou nový mohutnejší predný nárazník s integrovanými hmlovými svetlami, zmenená je aj maska, ktorá je teraz v štýle novej Thalie. Spätné zrkadlá dostali nový tvar, sú prevzaté taktiež z Thalie.
Pod kapotou sa neudiali žiadne zmeny, k dispozícii je benzínový agregát 1,2 s výkonom 44 kW, alebo 55 kW. Vznetový agregát 1,5 dCi je taktiež vo dvoch výkonových verziách (48 kW a 63 kW). Pre slabší benzínový motor je možná úprava na LPG.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.