Francúzsky Renault sa rozhodol inovovať staršiu generáciu modelu Clio, ktoré sa na rôznych trhoch predáva pod označením Campus alebo Storia. Staršie Clio je v predaji už 11 rokov, no napriek tomu sa vďaka nízkej cene stále dobre predáva.
Automobilka Renault má v triede malých automobilov viacero zástupcov. Okrem nového Clia, ktoré nedávno prešlo faceliftom sa predáva aj Thalia a staršia generácia Clia s označením Campus, alebo Storia.
Renault pripravil pre Clio Campus (Storia) malý facelift, ktorý sa prejavil skôr v exteriéri vozidla. V interiéri je k dispozícii nová textúra čalúnenia. V exteriéri je novinkou nový mohutnejší predný nárazník s integrovanými hmlovými svetlami, zmenená je aj maska, ktorá je teraz v štýle novej Thalie. Spätné zrkadlá dostali nový tvar, sú prevzaté taktiež z Thalie.
Pod kapotou sa neudiali žiadne zmeny, k dispozícii je benzínový agregát 1,2 s výkonom 44 kW, alebo 55 kW. Vznetový agregát 1,5 dCi je taktiež vo dvoch výkonových verziách (48 kW a 63 kW). Pre slabší benzínový motor je možná úprava na LPG.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.