Nemecký Opel prichádza s najvýkonnejšou verziou svojho modelu Insignia s prívlastkom OPC. Maximálny výkon 325 koní, krútiaci moment 400 Nm, zrýchlenie z nuly na stovku za 6 sekúnd, pohon všetkých kolies...čo viac si môže srdce športového fanúšika priať?
Srdcia fanúšikov športového oddelenia OPC značky Opel sa určite potešia nasledujúcej správe. Opel má pripravenú najšportovejšiu verziu modelovej rady Insignia, tradične s prívlastkom OPC (Opel Performance Center). Predstavenie novej Insignie OPC je naplánované na autosalón v Barcelone, ktorý sa začne už 7. mája.
Opel vybavil svoj najsilnejší model z rady OPC šesťvalcovým benzínovým agregátom 2,8 V6 s dvoma turbami, ktorého maximálny výkon dosahuje hodnotu 325 konských síl, skrútiacim momentom 400 Nm. Opel Insignia OPC bude ďalej vybavený upraveným športovým podvozkom s pohonom 4x4, ktorý bude oproti bežnej verzii znížený o 10 mm. Parametre vyladeného agregátu sa postarajú o zrýchlenie na stovku za 6 sekúnd, maximálna rýchlosť je elektronicky obmedzená na 250 km/h.
Po prvý krát je aj v portfóliu OPC štandardom systém Adaptive 4x4 a jeho zadný diferenciál s elektronicky obmedzenou svornosťou. Systém pohonu 4x4 bol prepracovaný aby podriadil distribúciu krútiaceho momentu športovej filozofii OPC. Vzhľadom na vyššiu výkonnosť OPC boli v vylepšené aj brzdy. Znalci si okamžite všimnú strmene Brembo a vŕtané disky s priemerom 355 mm na prednej náprave.
Exteriér modelu Opel Insignia OPC bude už z diaľky dávať najavo veľký potenciál automobilu. Prepracovaný predný a zadný nárazník, spolu s 19 až 20 palcovými diskami kolies budú zvýrazňovať dynamický charakter modelu. Ani interiér neostane pozadu, vnútri si vás získajú sedadlá Recaro s mnohými športovými doplnkami.
Nový Opel Insignia OPC bude k dispozícii v showroomoch už v jeseni tohto roku.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.