Nemecký Opel prichádza s najvýkonnejšou verziou svojho modelu Insignia s prívlastkom OPC. Maximálny výkon 325 koní, krútiaci moment 400 Nm, zrýchlenie z nuly na stovku za 6 sekúnd, pohon všetkých kolies...čo viac si môže srdce športového fanúšika priať?
Srdcia fanúšikov športového oddelenia OPC značky Opel sa určite potešia nasledujúcej správe. Opel má pripravenú najšportovejšiu verziu modelovej rady Insignia, tradične s prívlastkom OPC (Opel Performance Center). Predstavenie novej Insignie OPC je naplánované na autosalón v Barcelone, ktorý sa začne už 7. mája.
Opel vybavil svoj najsilnejší model z rady OPC šesťvalcovým benzínovým agregátom 2,8 V6 s dvoma turbami, ktorého maximálny výkon dosahuje hodnotu 325 konských síl, skrútiacim momentom 400 Nm. Opel Insignia OPC bude ďalej vybavený upraveným športovým podvozkom s pohonom 4x4, ktorý bude oproti bežnej verzii znížený o 10 mm. Parametre vyladeného agregátu sa postarajú o zrýchlenie na stovku za 6 sekúnd, maximálna rýchlosť je elektronicky obmedzená na 250 km/h.
Po prvý krát je aj v portfóliu OPC štandardom systém Adaptive 4x4 a jeho zadný diferenciál s elektronicky obmedzenou svornosťou. Systém pohonu 4x4 bol prepracovaný aby podriadil distribúciu krútiaceho momentu športovej filozofii OPC. Vzhľadom na vyššiu výkonnosť OPC boli v vylepšené aj brzdy. Znalci si okamžite všimnú strmene Brembo a vŕtané disky s priemerom 355 mm na prednej náprave.
Exteriér modelu Opel Insignia OPC bude už z diaľky dávať najavo veľký potenciál automobilu. Prepracovaný predný a zadný nárazník, spolu s 19 až 20 palcovými diskami kolies budú zvýrazňovať dynamický charakter modelu. Ani interiér neostane pozadu, vnútri si vás získajú sedadlá Recaro s mnohými športovými doplnkami.
Nový Opel Insignia OPC bude k dispozícii v showroomoch už v jeseni tohto roku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.