Známý retro roadster od AC cars, Cobra, dostane ve své šesté generaci výraznou novinku, totiž střechu s fantastickými, vzhůru se vyklápějícími dveřmi. Zmrtvýchvstání britské automobilky tak bude řádně oslaveno.
AC cars jsou dnes nejstarší fungující britskou automobilkou. Na autosalonu v Monaku 16 dubna ukáží svoji šestou generaci sporťáku Cobra.
Ačkoliv jde o britskou firmu, Cobra je nyní vyráběna v Německu. Navazuje na sporťák AC Cobra z 60. let a to jak vzhledem, tak i zábavou za volantem.
Pod kapotou má motor z Corvette, 6,2 litru velký motor dává nemalých 437 koní. Málo? AC Cars nabízí i verzi GTS s motorem vyladěným na 647 koní, což stačí k tomu, aby lehké auto zrychlilo na stovku za 3,3 sekundy. O brzdění se starají čtyřpístkové brzdy od Porsche.
Standardním vybavením bude lehká snímací střecha, na kterou budou zajímavé její dveře - otevírají se nahoru ve stylu Gullwing.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.