Fotky Mercedesů třídy S v nejvýkonnějších verzích od AMG - S63 AMG a S65 AMG - opět unikly nedlouho před oficiálním představením. Dravá limuzína vypadá opět výborně, dostala také několik detailů navíc.
Mercedesy S63 a S65 AMG jsou opravdu tím nejlepším v řadě této luxusní limuzíny. Měnil se především design, motory pravděpodobně zůstávají.
Slabší S63 AMG má pod kapotou atmosferický osmiválec o výkonu 518 koní. To je velmi podobná hodnota jako u Mercedesu S600, ale AMG také řádně upravil podvozek.
Silnější je S65 AMG, který disponuje stejným dvanáctiválcem jako S600, ale jeho objem je zvýšen na rovných 6 litrů a s biturbem dává výkon 612 koní a rovných 1000 Nm točivého momentu. To by zamotalo hlavu i tradiční sedmistupňové převodovce 7G-tronic, proto používá jen pětikvalt.
Inovace v designu se vztahují především na nové zadní lampy a LED světla pro denní svícení.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.