Fotky Mercedesů třídy S v nejvýkonnějších verzích od AMG - S63 AMG a S65 AMG - opět unikly nedlouho před oficiálním představením. Dravá limuzína vypadá opět výborně, dostala také několik detailů navíc.
Mercedesy S63 a S65 AMG jsou opravdu tím nejlepším v řadě této luxusní limuzíny. Měnil se především design, motory pravděpodobně zůstávají.
Slabší S63 AMG má pod kapotou atmosferický osmiválec o výkonu 518 koní. To je velmi podobná hodnota jako u Mercedesu S600, ale AMG také řádně upravil podvozek.
Silnější je S65 AMG, který disponuje stejným dvanáctiválcem jako S600, ale jeho objem je zvýšen na rovných 6 litrů a s biturbem dává výkon 612 koní a rovných 1000 Nm točivého momentu. To by zamotalo hlavu i tradiční sedmistupňové převodovce 7G-tronic, proto používá jen pětikvalt.
Inovace v designu se vztahují především na nové zadní lampy a LED světla pro denní svícení.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.