Automobilka Opel predstavila prvú skicu predbežnej podoby novej generácie rodinného modelu Zafira. Opel okrem prvej skice zatiaľ nezverejnil žiadne podrobnejšie informácie, isté je len to, že sériový model bude predstavený najskôr v budúcom roku.
Nemecký Opel vyvíja v poslednej dobe veľkú aktivitu. Dôkazom naberania toho správneho smeru sa stala nová generácia sedanu strednej triedy Insignia, predvčerom boli zverejnené prvé fotografie novej generácie Astry. Teraz prichádza automobilka s prvou skicou, na ktorej je zachytená predbežná podoba rodinného vanu Opel Zafira.
Automobilka však okrem skice nezverejnila žiadne podrobnejšie informácie. Je však pravdepodobné, že nová Zafira si zachová príkladnú variabilitu vnútorného priestoru pre 7-člennú posádku a dizajnovo bude korešpondovať so súčasným smerom, ktorý nastolila nová Insignia.
Otcovia rodín si však budú musieť na novú Zafiru počkať minimálne jeden rok, predbehnúť by ju mala menšia sestra Meriva.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.