Subaru včera na autosalonu v New Yorku představilo novou generaci svého sedanu Legacy. Mimo něj ovšem na stánku automobilky stálo také zvýšené kombi odvozené od tohoto modelu. Jmenuje se tradičně Outback.
Překvapení nečekejme, Subaru Outback je přesně takový, jak jsme očekávali po zhlédnutí obrázků klasického Legacy.
Outback oproti minulé generaci narostl do všech rozměrů, rozvor je delší o 7 cm a prostor pro nohy zadních cestujících se zvětšil o významných 10 cm. Díky větší šířce se také ramena povezou dostatečně komfortně.
Pod kapotu si najde cestu dvojice motorů z Legacy, 2,5 o výkonu 170 koní a silnější 3,6 o výkonu 256 koní. O motoru 2,5 turbo, který najdeme v sedanu Legacy, se tisková zpráva nezmiňuje. Pro zvýšené kombi se jeho sportovní charakteristika pravděpodobně příliš nehodí.
Ve třídě podobných vysokých kombi začíná být těsno, Outback má na svojí straně jednu velkou výhodu - má výborný pohon všech kol.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.