Subaru včera na autosalonu v New Yorku představilo novou generaci svého sedanu Legacy. Mimo něj ovšem na stánku automobilky stálo také zvýšené kombi odvozené od tohoto modelu. Jmenuje se tradičně Outback.
Překvapení nečekejme, Subaru Outback je přesně takový, jak jsme očekávali po zhlédnutí obrázků klasického Legacy.
Outback oproti minulé generaci narostl do všech rozměrů, rozvor je delší o 7 cm a prostor pro nohy zadních cestujících se zvětšil o významných 10 cm. Díky větší šířce se také ramena povezou dostatečně komfortně.
Pod kapotu si najde cestu dvojice motorů z Legacy, 2,5 o výkonu 170 koní a silnější 3,6 o výkonu 256 koní. O motoru 2,5 turbo, který najdeme v sedanu Legacy, se tisková zpráva nezmiňuje. Pro zvýšené kombi se jeho sportovní charakteristika pravděpodobně příliš nehodí.
Ve třídě podobných vysokých kombi začíná být těsno, Outback má na svojí straně jednu velkou výhodu - má výborný pohon všech kol.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.