Autosalón v New Yorku sa stal rodiskom mnohých zaujímavých modelov. Jedným z nich je aj nové športové kupé z Kórei, ktoré tu predstavila automobilka Kia. Nová športová Kia Forte Koup je odvodená od minuloročného konceptu Koup.
Produkcia automobilky Kia v poslednej dobe naberá na obrátkach. Dôkazom toho je predstavenie viacerých noviniek, ktoré sa predstavili na autosalóne v New Yorku. K novej generácii Kia Sorento sa tento krát pridáva prvé športové kupé automobilky, Kia Forte Koup.
Kia Forte Koup má mnoho spoločných dizajnových prvkov s konceptom Koup, ktorý bol verejnosti predstavený v minulom roku. Prevzal si od neho takmer nezmenené športové tvary karosérie, s ktorými ladí rovnako zameraný interiér vozidla.
Dravá predná časť karosérie je okrem konceptu Koup podobná sedanu Forte, ktorý sa predáva na americkom trhu. Bočný profil a zadná časť karosérie už nesú výrazné dizajnové prvky, ktoré sa predstavili na koncepte Koup. Oproti sesterskému sedanu Forte má nové kupé zníženú výšku, zadná časť dostala novo koncipované, užšie a širšie koncové svetlomety. Celok dotvára dvojitá chrómovaná koncovka výfuku.
Interiér modelu Kia Forte Koup sa nesie v duchu sesterského sedanu, ktorý charakterizujú nenásilne elegantné a športové tvary. K dispozícii bude dvojica benzínových pohonných jednotiek s objemom 2,0 a 2,4 litra, s výkonom 156 a 173 konských síl.
Či sa elegantné Športové kupé značky Kia dostane aj na európske trhy zatiaľ nie je jasné, isté je však to, že Kia Forte Koup by na našom trhu iste našla svoje miesto, uvedenie na naše trhy by tak znamenalo okrem iného aj posilnenie imidžu kórejskej automobilky.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?