Mercedes včera představil facelift své největší a nejluxusnější třídy S. Inovovaná verze dostane vylepšený design, veškerou špičkovou elektroniku, která debutovala ve třídě E a především hybridní pohon.
Mercedes třídy S je nyní o kus atraktivnější a to díky nově integrovaným světlům pro denní svícení, které tvoří lištu uprostřed předního nárazníku. Malou změnou prošla i maska chladiče. Změněna byla také zrcátka.
Záď má radikálně přepracované svítilny, dřívější pruhy táhnoucí se přes ně jsou ty tam a světla nyní svítí celá. Jsou konstruovány z LED a mají nové vykreslení.
Nové funkce jsou povětšinou převzaté z nižšího Mercedesu E. Jmenujme Attention Assist, který monitoruje jízdu a dokáže rozpoznat mikrospánek. Speed Limit Assist dokáže číst rychlostní značky a upozorňovat na ně řidiče. Adaptive Highbeam Assist automaticky upravuje světelný kužel produkovaný světly tak, aby byla osvětlena maximální plocha, ale zároveň nebyl nikdo oslněn.
Výkonnější radar umožnil vylepšit funkce přednárazové ochrany a adaptivního tempomatu, systém nočního vidění nyní umí rozpoznávat chodce. Specialitou bude systém, který dokáže eliminovat vliv bočního větru.
Nově bude nabízen první hybrid od Mercedesu, bude se jmenovat Mercedes Benz S400 BlueHybrid a kombinuje motor 3,5 litru a slabý elektromotor o výkonu 20 koní. Ten podpoří rozjezdy a akceleraci. Spotřeba díky němu klesne na 7,9 litru/100 km. Díky použití Li-ion baterií není zasaženo do prostoru pro cestující a systém váží jen 75 kilo.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.