Mercedes včera představil facelift své největší a nejluxusnější třídy S. Inovovaná verze dostane vylepšený design, veškerou špičkovou elektroniku, která debutovala ve třídě E a především hybridní pohon.
Mercedes třídy S je nyní o kus atraktivnější a to díky nově integrovaným světlům pro denní svícení, které tvoří lištu uprostřed předního nárazníku. Malou změnou prošla i maska chladiče. Změněna byla také zrcátka.
Záď má radikálně přepracované svítilny, dřívější pruhy táhnoucí se přes ně jsou ty tam a světla nyní svítí celá. Jsou konstruovány z LED a mají nové vykreslení.
Nové funkce jsou povětšinou převzaté z nižšího Mercedesu E. Jmenujme Attention Assist, který monitoruje jízdu a dokáže rozpoznat mikrospánek. Speed Limit Assist dokáže číst rychlostní značky a upozorňovat na ně řidiče. Adaptive Highbeam Assist automaticky upravuje světelný kužel produkovaný světly tak, aby byla osvětlena maximální plocha, ale zároveň nebyl nikdo oslněn.
Výkonnější radar umožnil vylepšit funkce přednárazové ochrany a adaptivního tempomatu, systém nočního vidění nyní umí rozpoznávat chodce. Specialitou bude systém, který dokáže eliminovat vliv bočního větru.
Nově bude nabízen první hybrid od Mercedesu, bude se jmenovat Mercedes Benz S400 BlueHybrid a kombinuje motor 3,5 litru a slabý elektromotor o výkonu 20 koní. Ten podpoří rozjezdy a akceleraci. Spotřeba díky němu klesne na 7,9 litru/100 km. Díky použití Li-ion baterií není zasaženo do prostoru pro cestující a systém váží jen 75 kilo.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.