Mercedes včera představil facelift své největší a nejluxusnější třídy S. Inovovaná verze dostane vylepšený design, veškerou špičkovou elektroniku, která debutovala ve třídě E a především hybridní pohon.
Mercedes třídy S je nyní o kus atraktivnější a to díky nově integrovaným světlům pro denní svícení, které tvoří lištu uprostřed předního nárazníku. Malou změnou prošla i maska chladiče. Změněna byla také zrcátka.
Záď má radikálně přepracované svítilny, dřívější pruhy táhnoucí se přes ně jsou ty tam a světla nyní svítí celá. Jsou konstruovány z LED a mají nové vykreslení.
Nové funkce jsou povětšinou převzaté z nižšího Mercedesu E. Jmenujme Attention Assist, který monitoruje jízdu a dokáže rozpoznat mikrospánek. Speed Limit Assist dokáže číst rychlostní značky a upozorňovat na ně řidiče. Adaptive Highbeam Assist automaticky upravuje světelný kužel produkovaný světly tak, aby byla osvětlena maximální plocha, ale zároveň nebyl nikdo oslněn.
Výkonnější radar umožnil vylepšit funkce přednárazové ochrany a adaptivního tempomatu, systém nočního vidění nyní umí rozpoznávat chodce. Specialitou bude systém, který dokáže eliminovat vliv bočního větru.
Nově bude nabízen první hybrid od Mercedesu, bude se jmenovat Mercedes Benz S400 BlueHybrid a kombinuje motor 3,5 litru a slabý elektromotor o výkonu 20 koní. Ten podpoří rozjezdy a akceleraci. Spotřeba díky němu klesne na 7,9 litru/100 km. Díky použití Li-ion baterií není zasaženo do prostoru pro cestující a systém váží jen 75 kilo.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.