Jeep Grand Cherokee sa počas svojho automobilového života pomaly, ale isto stáva americkou terénnou legendou. Po aktuálnej generácii modelu, ktorá je na trhu už piaty rok, sa na autosalóne v New Yorku predstaví v novej generácii.
Americká ikona terénnych vozidiel značky Jeep sa čoskoro predstaví verejnosti vo svojej novej, zdokonalenej generácii a vystrieda tak súčasnú, ktorá je na automobilovom trhu od roku 2004. Stane sa tak onedlho pri príležitosti autosalónu v New Yorku.
Novinka od Jeepu má oproti aktuálnej generácii menej hranatý dizajn, ktorý si napriek tomu zanecháva charakteristické znaky automobilky, akými sú napríklad šesťdielna chrómovaná maska chladiča a mohutné tvary karosérie s hranatým vykrojením blatníkov. Zadná časť je prepracovaná, vytratili sa hranaté koncové svetlomety, ktoré nahradili rozmernejšie, zasahujúce do veka batožinového priestoru. Dojem zo zadnej časti dotvára chrómovaná lišta spájajúca koncové svetlá.
Kompletne prepracovaný je aj interiér Grand Cherokee, ktorý v aktuálnej generácii nezanechal iba kladné dojmy, hlavne kvôli pragmatickým materiálom vo svojom vnútri. Novinka ponúkne uhladenejší dizajn prístrojového panelu, stredový panel nesie novo navrhnuté ovládanie audiosystému a klimatizácie, nový je aj trojramenný volant s multifunkčným ovládaním.
Pod kapotou sa v severoamerickej špecifikácii bude nachádzať dvojica benzínových agregátov 3,6 V6 s výkonom 280 koní (353 Nm) a 5,7 V8 HEMI s výkonom 360 koní (520 Nm). K dispozícii bude možnosť pohonu prednej, alebo oboch náprav. Do Európy sa zrejme dostane aj vylepšený naftový agregát 3,0 CRD. Predaje novej generácie by mali odštartovať koncom tohto, alebo začiatkom budúceho roku.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.