Jeep Grand Cherokee sa počas svojho automobilového života pomaly, ale isto stáva americkou terénnou legendou. Po aktuálnej generácii modelu, ktorá je na trhu už piaty rok, sa na autosalóne v New Yorku predstaví v novej generácii.
Americká ikona terénnych vozidiel značky Jeep sa čoskoro predstaví verejnosti vo svojej novej, zdokonalenej generácii a vystrieda tak súčasnú, ktorá je na automobilovom trhu od roku 2004. Stane sa tak onedlho pri príležitosti autosalónu v New Yorku.
Novinka od Jeepu má oproti aktuálnej generácii menej hranatý dizajn, ktorý si napriek tomu zanecháva charakteristické znaky automobilky, akými sú napríklad šesťdielna chrómovaná maska chladiča a mohutné tvary karosérie s hranatým vykrojením blatníkov. Zadná časť je prepracovaná, vytratili sa hranaté koncové svetlomety, ktoré nahradili rozmernejšie, zasahujúce do veka batožinového priestoru. Dojem zo zadnej časti dotvára chrómovaná lišta spájajúca koncové svetlá.
Kompletne prepracovaný je aj interiér Grand Cherokee, ktorý v aktuálnej generácii nezanechal iba kladné dojmy, hlavne kvôli pragmatickým materiálom vo svojom vnútri. Novinka ponúkne uhladenejší dizajn prístrojového panelu, stredový panel nesie novo navrhnuté ovládanie audiosystému a klimatizácie, nový je aj trojramenný volant s multifunkčným ovládaním.
Pod kapotou sa v severoamerickej špecifikácii bude nachádzať dvojica benzínových agregátov 3,6 V6 s výkonom 280 koní (353 Nm) a 5,7 V8 HEMI s výkonom 360 koní (520 Nm). K dispozícii bude možnosť pohonu prednej, alebo oboch náprav. Do Európy sa zrejme dostane aj vylepšený naftový agregát 3,0 CRD. Predaje novej generácie by mali odštartovať koncom tohto, alebo začiatkom budúceho roku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.