Nissan dnes představil svoji variaci na sportovní kupé 370Z, totiž otevřenou verzi 370Z Roadster. Oficiálně se představil na autosalonu v New Yorku, který právě dnes začíná novinářskými prezentacemi.
Roadster přirozeně maximálně vychází z kupé, najdeme u něj tak stejný podvozek i stejný motor. Oproti minulé generaci je 370Z kratší a tím pádem i lehčí, ale jen minimálně. Dodatečné výztuhy zvedly oproti kupé hmotnost o nemalých 150 kilo.
Pod kapotou najdeme šestiválec o objemu 3,7 litru a výkonu 332 koní. V nabídce je dvojice převodovek, buď klasický šestistupňový manuál nebo sedmistupňový automat s řazením pod volantem.
Zrychlení a maximální rychlost výrobce neuvedl, můžeme se tak kochat leda pneumatikami o rozměru 18 nebo 19 palců.
Střecha je klasicky plátěná, její stažení trvá 20 sekund a součástí tohoto úkonu je i vysunutí větrného deflektoru.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?