Kórejský partner francúzskej automobilky Renault, automobilka Samsung predstavila podobu novinky v nišžej strednej triede v podobe nového sedanu Samsung SM3. Nebolo by na tom nič neobvyklé, keby jeho bočné línie nepripomínali Renault Mégane. Je to budúci Mégane Sedan?
Partnerstvo dvojice automobiliek, francúzskeho Renaultu a kórejského Samsungu prinieslo prvé ovocie v minulom roku, keď automobilka Renault uviedla na európsky automobilový trh svoju prvotinu v triede kompaktných SUV, model Koleos. Renault Koleos je spoločným dielom oboch automobiliek, v domácej kórei sa v mierne pozmenenej podobe predáva pod názvom Samsung QM5.
Kórejský Samsung nedávno ukázal prvé fotografie podoby svojho nového zástupcu nižšej strednej triedy, bude ním model SM3. Jeho tvary , presnejšie bočná línia ale silne pripomína bočnú líniu nedávno predstaveného francúzskeho Renaultu Mégane, a tak sa vynorí otázka, či pod záštitou spolupráce francúzska automobilka nepredstaví Mégane Sedan s podobnými tvarmi ako kórejský partner Samsung. Veď niečo podobné nám automobilky predviedli pri dvojici Koleos – QM5... Nechajme sa prekvapiť.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.