Nová generace poměrně úspěšné Kie Sorento se dnes představila na autosalonu v Soulu. Automobilka tvrdí, že bude ještě úspěšnější než ta minulá, může za to nejen lepší design, ale také přívětivější konstrukce.
Nová generace se od té předchozí liší především filosofií. zatímco ta minulý byla jedním z posledních mohykánů s klasickým žebřinovým rámem, od té nové to již čekat nemůžeme, Sorento se změnilo v jedno z mnoha SUV.
Možná ale právě tato změna přinese korejské automobile úspěch. Spolu s novým designem, který na starší Sorento nenavazuje snad ani v detailu.
Pod kapotou najdeme trojici motorů, diesel 2,2 o vysokém výkonu 194 koní a benzíny R4 a V6 o objemech 2,4 a 2,7 litru a výkonech 173 a 163 koní. Ne, nejde o překlep, čtyřválec Theta II je opravdu výkonnější než šestiválec, který mimo jiné umožňuje běh na LPG.
Sorento bude k dispozici s náhonem na všechna i pouhá dvě kola, převodovky budou buď pětistupňové nebo šestistupňové, záleží na konkrétním trhu.
V elektronice najdeme asistenty pro sjezd kopce, který udržuje rychlost na 8 km/h, a pro rozjezd do kopce.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.