Nová generace poměrně úspěšné Kie Sorento se dnes představila na autosalonu v Soulu. Automobilka tvrdí, že bude ještě úspěšnější než ta minulá, může za to nejen lepší design, ale také přívětivější konstrukce.
Nová generace se od té předchozí liší především filosofií. zatímco ta minulý byla jedním z posledních mohykánů s klasickým žebřinovým rámem, od té nové to již čekat nemůžeme, Sorento se změnilo v jedno z mnoha SUV.
Možná ale právě tato změna přinese korejské automobile úspěch. Spolu s novým designem, který na starší Sorento nenavazuje snad ani v detailu.
Pod kapotou najdeme trojici motorů, diesel 2,2 o vysokém výkonu 194 koní a benzíny R4 a V6 o objemech 2,4 a 2,7 litru a výkonech 173 a 163 koní. Ne, nejde o překlep, čtyřválec Theta II je opravdu výkonnější než šestiválec, který mimo jiné umožňuje běh na LPG.
Sorento bude k dispozici s náhonem na všechna i pouhá dvě kola, převodovky budou buď pětistupňové nebo šestistupňové, záleží na konkrétním trhu.
V elektronice najdeme asistenty pro sjezd kopce, který udržuje rychlost na 8 km/h, a pro rozjezd do kopce.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?