Subaru dnes světu představilo novou generaci svého sedanu střední třídy Legacy. Pokračuje v zažité linii dvaceti let existence tohoto modelu. Nová generace žije již pátým životem s tímto známým jménem.
Nová generace je ve všech ohledech větší. Délka nyní činí 473 cm (+ 3,5), šířka 182 cm (+9) a výška 150,5 (+8). Rozvor také poskočil o osm centimetrů na 275 cm.
Motorizace budou podobné jako dosud, základem bude motor 2,5 litru o výkonu 173 koní, na který bude navazovat buď šestistupňový manuál nebo klasický CVT. Vrcholy budou dva.
Prvním bude přeplňovaný motor 2,5 o výkonu 269 koní, který bude spřažením se šestistupňovou převodovkou hrát na sportovní notu. Oproti tomu šestiválec 3,6 o výkonu 260 bude i svým spojením s pětistupňovým automatem hrát na mnohem komfortnější tón.
Samozřejmostí je symetrický pohon všech kol a sofistikovaný podvozek s rameny McPherson vepředu a dvojitými lichoběžníkovými rameny vzadu.
Nová generace uvádí mnohem okatější a výraznější design než dosud. Jeho hodnocení nechám na vás.
Oficiální představení je naplánováno na autosalon v New Yorku za pár dní. Po něm se snad dozvíme i datum uvedení na trh.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.