Subaru dnes světu představilo novou generaci svého sedanu střední třídy Legacy. Pokračuje v zažité linii dvaceti let existence tohoto modelu. Nová generace žije již pátým životem s tímto známým jménem.
Nová generace je ve všech ohledech větší. Délka nyní činí 473 cm (+ 3,5), šířka 182 cm (+9) a výška 150,5 (+8). Rozvor také poskočil o osm centimetrů na 275 cm.
Motorizace budou podobné jako dosud, základem bude motor 2,5 litru o výkonu 173 koní, na který bude navazovat buď šestistupňový manuál nebo klasický CVT. Vrcholy budou dva.
Prvním bude přeplňovaný motor 2,5 o výkonu 269 koní, který bude spřažením se šestistupňovou převodovkou hrát na sportovní notu. Oproti tomu šestiválec 3,6 o výkonu 260 bude i svým spojením s pětistupňovým automatem hrát na mnohem komfortnější tón.
Samozřejmostí je symetrický pohon všech kol a sofistikovaný podvozek s rameny McPherson vepředu a dvojitými lichoběžníkovými rameny vzadu.
Nová generace uvádí mnohem okatější a výraznější design než dosud. Jeho hodnocení nechám na vás.
Oficiální představení je naplánováno na autosalon v New Yorku za pár dní. Po něm se snad dozvíme i datum uvedení na trh.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.