Automobilka Mini chystá ostrou naftovou verzi svého Coopera. Pod jeho kapotou se údajně objeví povedený vznětový dvoulitr od BMW
Největším technickým oříškem byla pro inženýry úprava agregátu pro příčné uložení, jelikož pod kapotou BMW je umístěn podélně. V testovacích vozech je motor spojen s automatickou převodovkou, do produkční verze se ale předpokládá použití standardního manuálu. Ve výbavě bude i systém Stop-Start pro samočinné vypínání motoru na křižovatkách s cílem snížení spotřeby a emisí.
V současné době nabízí dieselové Mini pouze model Cooper D, který ale pohání jednotka od PSA známá jako 1,6 HDi s výkonem 80 kW (110k). Zástavbou německého dvoulitr by se výkon základního modelu mohl zvednout na 150 k a šušká se i o dvojitě přeplňované verzi z BMW 123d, jež by v plánovaném vrcholném modelu John Cooper Works Diesel mohla přesahovat 200 k.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.