Volkswagen uvolnil informace o dvou svých ostrých modelech, o Golfu GTI, který jsme viděli již jako koncept, a také o Golfu GTD, což je dieselová verze ostrého Golfu. Obě verze slibují parádní svezení.
Nejprve se zaměřme na tradiční Golf GTI. Ten má i tentokrát poměrně nenápadný, o to možná účinnější design. Pod kapotou najdeme jako minule přeplňovaný dvoulitr s mírně zvýšením výkonem, 210 koní. Točivý moment 280 Nm vrcholí na 1800 ot/min. Příznivá je spotřeba - 7,3 l/100 km.
Díky těmto hodnotám zrychlí na stovku za 6,9 sekundy a dosáhne až na 240 km/h. V jízdě mu pomůže elektronicky ovládaný diferenciál XDS spolupracující s ESP, který inteligentně přibrzďuje jednotlivá kola tak, aby se dosáhlo účinku podobného samosvornému diferenciálu.
Prodeje již začínají.
Příští týden se představí na autosalonu v Lipsku také dieselový ostrý Golf se jménem GTD. Jeho dieselový dvoulitr pod kapotou bude mít výkon 170 koní, což stačí ke sprintu na stovku za 8,1 sekundy a přitom spotřebě jen 5,3 l/100 km.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?