Volkswagen uvolnil informace o dvou svých ostrých modelech, o Golfu GTI, který jsme viděli již jako koncept, a také o Golfu GTD, což je dieselová verze ostrého Golfu. Obě verze slibují parádní svezení.
Nejprve se zaměřme na tradiční Golf GTI. Ten má i tentokrát poměrně nenápadný, o to možná účinnější design. Pod kapotou najdeme jako minule přeplňovaný dvoulitr s mírně zvýšením výkonem, 210 koní. Točivý moment 280 Nm vrcholí na 1800 ot/min. Příznivá je spotřeba - 7,3 l/100 km.
Díky těmto hodnotám zrychlí na stovku za 6,9 sekundy a dosáhne až na 240 km/h. V jízdě mu pomůže elektronicky ovládaný diferenciál XDS spolupracující s ESP, který inteligentně přibrzďuje jednotlivá kola tak, aby se dosáhlo účinku podobného samosvornému diferenciálu.
Prodeje již začínají.
Příští týden se představí na autosalonu v Lipsku také dieselový ostrý Golf se jménem GTD. Jeho dieselový dvoulitr pod kapotou bude mít výkon 170 koní, což stačí ke sprintu na stovku za 8,1 sekundy a přitom spotřebě jen 5,3 l/100 km.
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.