Volkswagen uvolnil informace o dvou svých ostrých modelech, o Golfu GTI, který jsme viděli již jako koncept, a také o Golfu GTD, což je dieselová verze ostrého Golfu. Obě verze slibují parádní svezení.
Nejprve se zaměřme na tradiční Golf GTI. Ten má i tentokrát poměrně nenápadný, o to možná účinnější design. Pod kapotou najdeme jako minule přeplňovaný dvoulitr s mírně zvýšením výkonem, 210 koní. Točivý moment 280 Nm vrcholí na 1800 ot/min. Příznivá je spotřeba - 7,3 l/100 km.
Díky těmto hodnotám zrychlí na stovku za 6,9 sekundy a dosáhne až na 240 km/h. V jízdě mu pomůže elektronicky ovládaný diferenciál XDS spolupracující s ESP, který inteligentně přibrzďuje jednotlivá kola tak, aby se dosáhlo účinku podobného samosvornému diferenciálu.
Prodeje již začínají.
Příští týden se představí na autosalonu v Lipsku také dieselový ostrý Golf se jménem GTD. Jeho dieselový dvoulitr pod kapotou bude mít výkon 170 koní, což stačí ke sprintu na stovku za 8,1 sekundy a přitom spotřebě jen 5,3 l/100 km.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.