Hyundai anoncoval, že na autosalonu v Soulu představí důležitý koncept. Má jít o studii vozu s hybridním pohonem, který by mohl překonat současnou Toyotu Prius a Hondu Insight. Zajímavý je inovativní technologií baterie.
Koncept Hyundai Blue-Will jistě dostane svého sériového následovníka, teď můžeme jenom očekávat kolik prvků z něj se do série dostane.
Základem všeho je benzínový motor 1,6 spojený s převodovkou CVT. Jeho výkon nebyl zveřejněn. Oproti tomu známe výkon elektromotoru, který bude poměrně vysoký - 136 koní.
Důležitý je zdroj elektřiny. Stane se jím dosud opomíjený lithium-polymerový článek označovaný jako Li-Pol, který známe z našich mobilních telefonů. Oproti NIHM používaných v dnešních hybridech nebo Li-Ion v budoucích hybridech mají Li-Pol baterie ještě větší kapacitu na jednotku velikosti.
Tato technologie by se měla dostat i do sériového vozu. Díky menším rozměrům baterií Li-Pol bude možné skrýt je pod sedačky, takže zavazadlový prostor neutrpí.
Střecha je navíc pokryta solárními panely, které dokáží napájet spotřebiče ve voze a snižovat tak spotřebu benzínu.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?