Lamborghini Murciélago je nezmar. V jeho požehnaném věku již většina vozů odchází na zasloužení odpočinek, ale tento slavný supersport se zuby nehty drží. I díky mnoha speciálním edicím, jakou je třeba tato.
Na autosalonu v Ženevě jsme viděli velmi speciální Lambo LP 670-4 SuperVeloce. Jde o uzavřenou verzi a ta otevřená by neměla zůstat pozadu. Vývojáři ovšem nabyli dojmu, že takto ultimativní verze není pro roadster vhodná.
Zvolili proto o něco umírněnější variantu ladění. Murcielago LP650-4 má o 10 koní vyšší výkon než klasická LP640. Použit je motor o stejném objemu, tedy dvanáctiválec 6,5 litru.
Při takových parametrech není divu, že s náhonem na všechna kola zrychlí na stovku za 3,4 sekundy a sáhne si na 330 km/h.
Od ostatních roadsterů ho poznáte jednoduše, díky kontrastnímu šedému a oranžovému laku. V oranžové jsou vyvedeny i některé další identifikátory tohoto jedinečného vozu, emblémy, brzdy...
Interiér je s exteriérem barevně sladěn, najdeme tu tedy opět tmavou a oranžovou barvu. Palubní deska zajímavě využívá na řidičově straně alcantru, oproti rosdáhlejšímu použití kůže u spolujezdce.
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.