AirPod - auto jezdící na vzduch

Marek Litzman, 9. března 2009, 08:06 Google+

Na autosalonu v Ženevě se světu představil také zajímavý prototyp vozu nové generace, který nepotřebuje k provozu benzín ani žádnou další spalovací pohonnou hmotu. Vystačí si jen se stlačeným vzduchem.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Airpod

Airpod | foto: MDI

Sdílejte článek

AirPodu jsme zatím nevěnovali na našich stránkách pozornost a to je přirozeně chyba, kterou musíme napravit. Za vývojem stojí Francouz Guy Négre, který svoji koncepci vozu na stlačený vzduch prosazuje již dlouhá léta. Zatím bez větších úspěchů, změní se to?

 Výrobci jsou si svojí technologií jistí. Před dvěma lety se jim podařilo prodat licenci na výrobu motorů na vzduch a to známému Ratanu Tatovi. Licence je platná jen pro Indii. Evropu si firma nechává pro sebe.

Jak to tedy je s tím pohonem. Pod podlahou AirPodu najdeme tlakové lahve o objemu 175 litrů. Ty jsou plné stlačeného vzduchu. Pohon je podobný klasickým spalovacím motorům, vzduch expanduje ve válci a vytlačuje píst. Z výfuku tak vychází jen studený vzduch.

Tankování je možné provádět dvěma způsoby. Buď připojíme auto na klasickou síť 230V a auto se natankuje díky vestavěnému kompresoru samo, nebo u čerpací stanice, která má vzduch již stlačen. Potom trvá tankování dvě minuty, tedy podobnou dobu, na jakou jsme zvyklí i dnes.

Výkon motoru je 18 koní, což není příliš mnoho. Na druhou stranu se pere jen  se čtyřmi metráky hmotnosti a maximální rychlost je tak 90 km/h, což do města s přivřením oka stačí. V dalších modelech se počítá i s nasazením pomocného benzínového motoru.

O tříkolku je zatím zájem hlavně na letištích, bude tak zkoušena v Paříži a Amsterodamu. MDI, výrobce, se bude snažit prorazit i jinde. Při ceně 6000 eur (165 tisíc korun) by mohl mít šanci. Řidič si jen bude muset zvyknout na inovativní ovládání joystickem, zadní cestující zase na sezení v obráceném směru, než na jaký jsme zvyklí.

Vytisknout

Diskuze: AirPod - auto jezdící na vzduch

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

E

Mercedes bude více dbát na interiéry

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud