Lotus Exige S - facelift s 20k navrch

Exige S
Exige S, foto: Archiv AutoRoad.cz
Miloslav Mihalik 7. března 2009 18:17
Sdílej:

Lotus vyrába svoj model Exige od roku 2000. V roku 2004 prešiel modernizáciu a vydržal s ňou až do dnešných dní. V priebehu apríla sa rozbehne predaj faceliftovaného Exigu S. Na čo sa teda môžeme tešiť?

Lotus Exige S bude mať po novom výkon 240k pri 8000 ot./min. a krútiaci moment 230Nm pri 5500 ot./min.

Na motor s objemom 1,8l sú to slušné hodnoty. Ak k tomu pridáme malú pohotovostnú hmotnosť ( len 980kg ), dostaneme naozaj športové náčinie na 4 kolesách. Zvýšenie výkonu sa dosiahlo použitím nového kompresora Magnuson/Eaton M62, prepracovanému saciemu potrubiu a sania vzduchu k medzichladiču stlačeného vzduchu.

Nárast výkonu sa podpísal aj k lepším jazdným vlastnostiam. Zrýchlenie z 0 na 96km/h sa uskutoční za 4,5s a maximálna rýchlosť bude atakovať hranicu 235km/h. A čo spotreba? Tá má byť podľa výrobcu v kombinovanej prevádzke len 9,1l/100km.

Úpravy zasiahli aj exteriér. Zadná časť má nové, väčšie krídlo vyrobené z uhlíkových vlákien. Vďaka nemu sa podarilo dosiahnuť prítlak 42kg pri rýchlosti 160km/h. V prednej časti nájdeme tiež väčšie nasávacie otvory ku chladiču kvapaliny a po stranách zväčšené otvory ku chladiču oleja.

Modernizované budú aj brzdy AP Racing s priemerom 308mm a nový protiklzový systém. Ten zahrňuje aj systém pre raketový štart, v rámci ktorého sa dajú skĺbiť otáčky pri rozjazde s úrovňou protiklzového systému.

Témata:
Stalo se
Testy aut
Toyota Land Cruiser

Toyota Land Cruiser Executive – nová generace legendárního offroadu, překoná Defender?

Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?

Ze světa
Matteo Doretto

Tragédie před startem Polské rally: Ital Matteo Doretto (†21) zemřel při testovací jízdě

Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.

Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?