Lotus vyrába svoj model Exige od roku 2000. V roku 2004 prešiel modernizáciu a vydržal s ňou až do dnešných dní. V priebehu apríla sa rozbehne predaj faceliftovaného Exigu S. Na čo sa teda môžeme tešiť?
Na motor s objemom 1,8l sú to slušné hodnoty. Ak k tomu pridáme malú pohotovostnú hmotnosť ( len 980kg ), dostaneme naozaj športové náčinie na 4 kolesách. Zvýšenie výkonu sa dosiahlo použitím nového kompresora Magnuson/Eaton M62, prepracovanému saciemu potrubiu a sania vzduchu k medzichladiču stlačeného vzduchu.
Nárast výkonu sa podpísal aj k lepším jazdným vlastnostiam. Zrýchlenie z 0 na 96km/h sa uskutoční za 4,5s a maximálna rýchlosť bude atakovať hranicu 235km/h. A čo spotreba? Tá má byť podľa výrobcu v kombinovanej prevádzke len 9,1l/100km.
Úpravy zasiahli aj exteriér. Zadná časť má nové, väčšie krídlo vyrobené z uhlíkových vlákien. Vďaka nemu sa podarilo dosiahnuť prítlak 42kg pri rýchlosti 160km/h. V prednej časti nájdeme tiež väčšie nasávacie otvory ku chladiču kvapaliny a po stranách zväčšené otvory ku chladiču oleja.
Modernizované budú aj brzdy AP Racing s priemerom 308mm a nový protiklzový systém. Ten zahrňuje aj systém pre raketový štart, v rámci ktorého sa dajú skĺbiť otáčky pri rozjazde s úrovňou protiklzového systému.
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.