Lotus vyrába svoj model Exige od roku 2000. V roku 2004 prešiel modernizáciu a vydržal s ňou až do dnešných dní. V priebehu apríla sa rozbehne predaj faceliftovaného Exigu S. Na čo sa teda môžeme tešiť?
Na motor s objemom 1,8l sú to slušné hodnoty. Ak k tomu pridáme malú pohotovostnú hmotnosť ( len 980kg ), dostaneme naozaj športové náčinie na 4 kolesách. Zvýšenie výkonu sa dosiahlo použitím nového kompresora Magnuson/Eaton M62, prepracovanému saciemu potrubiu a sania vzduchu k medzichladiču stlačeného vzduchu.
Nárast výkonu sa podpísal aj k lepším jazdným vlastnostiam. Zrýchlenie z 0 na 96km/h sa uskutoční za 4,5s a maximálna rýchlosť bude atakovať hranicu 235km/h. A čo spotreba? Tá má byť podľa výrobcu v kombinovanej prevádzke len 9,1l/100km.
Úpravy zasiahli aj exteriér. Zadná časť má nové, väčšie krídlo vyrobené z uhlíkových vlákien. Vďaka nemu sa podarilo dosiahnuť prítlak 42kg pri rýchlosti 160km/h. V prednej časti nájdeme tiež väčšie nasávacie otvory ku chladiču kvapaliny a po stranách zväčšené otvory ku chladiču oleja.
Modernizované budú aj brzdy AP Racing s priemerom 308mm a nový protiklzový systém. Ten zahrňuje aj systém pre raketový štart, v rámci ktorého sa dajú skĺbiť otáčky pri rozjazde s úrovňou protiklzového systému.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.