Opel Insignia ecoFLEX - zelené auto roku

Insignia ecoFLEX
Insignia ecoFLEX, foto: General Motors
ar7 7. března 2009 11:29
Sdílej:

Může být evropské auto roku ještě tišší, aerodynamičtější, úspornější a ekologičtější? Opel svým modelem Insignia ecoFLEX dokazuje, že to možné je.

Automobilka Opel prezentovala na svém ženevském stánku několik nových modelů s dovětkem ecoFLEX. Vedle Zafiry, Astry a malé Corsy to byl právě úřadující "Car of the year" Insignia, který si inženýři vzali na paškál ve snaze vylepšit nejlepší.

Insignia ecoFLEX je poháněna přeplňovaným vznětovým motorem o objemu dvou litrů a výkonu 118 kW (160 k). Nejvyšší točivý moment 350 Nm je k dispozici už při 1750 ot/min a díky funkci overboost  je možné jej po dobu 15 sekund zvýšit až na 380 Nm. Insignia s touto pohonou jednotkou akceleruje na stovku za 9,5 sekundy a zrychlení se zastaví až na hodnotě 218 km/h, což jsou stejná čísla jako u standardního modelu. Díky úpravám řídící jednotky motoru se však snížily emise CO2 ze 154 na méně než 140 g/km.

Agregát 2.0 CDTI 118 kW si v klasické Insignii řekne o 5,8 l nafty v kombinovaném režimu. Spotřebu verze ecoFLEX výrobce neudává, zřejmě však bude o několik desetinek litru nižší.

Odborníci také strávili na 650 hodin v aerodynamickém tunelu. Výsledkem této snahy je například snížení světlé výšky o 10 mm, zakrytování podvozkových partií, zaoblení rohů předního nárazníku či A sloupků, pozměněná poloha stěračů, začlenění odtokové hrany do koncových svítilen, úprava tvaru dolních ramen zadní nápravy nebo optimalizace krytů kol. Insignia ecoFLEX dostala i silnější 4,85 mm silná skla bočních oken, což se projevilo v nižší hladině hluku v interiéru.

Výsledkem všech aerodynamických úprav je snížení odporu vzduchu z koeficientu cx=0,27 na cx=0,26, čímž se vůz stává jedním z nejvíce aerodynamicky efektivních aut své třídy.

Témata:
Stalo se
Testy aut
Toyota Land Cruiser

Toyota Land Cruiser Executive – nová generace legendárního offroadu, překoná Defender?

Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?

Ze světa
Matteo Doretto

Tragédie před startem Polské rally: Ital Matteo Doretto (†21) zemřel při testovací jízdě

Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.

Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?