Opel Insignia ecoFLEX - zelené auto roku

ar7, 7. března 2009, 11:29 Google+

Může být evropské auto roku ještě tišší, aerodynamičtější, úspornější a ekologičtější? Opel svým modelem Insignia ecoFLEX dokazuje, že to možné je.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Insignia ecoFLEX

Insignia ecoFLEX | foto: General Motors

Sdílejte článek

Automobilka Opel prezentovala na svém ženevském stánku několik nových modelů s dovětkem ecoFLEX. Vedle Zafiry, Astry a malé Corsy to byl právě úřadující "Car of the year" Insignia, který si inženýři vzali na paškál ve snaze vylepšit nejlepší.

Insignia ecoFLEX je poháněna přeplňovaným vznětovým motorem o objemu dvou litrů a výkonu 118 kW (160 k). Nejvyšší točivý moment 350 Nm je k dispozici už při 1750 ot/min a díky funkci overboost  je možné jej po dobu 15 sekund zvýšit až na 380 Nm. Insignia s touto pohonou jednotkou akceleruje na stovku za 9,5 sekundy a zrychlení se zastaví až na hodnotě 218 km/h, což jsou stejná čísla jako u standardního modelu. Díky úpravám řídící jednotky motoru se však snížily emise CO2 ze 154 na méně než 140 g/km.

Agregát 2.0 CDTI 118 kW si v klasické Insignii řekne o 5,8 l nafty v kombinovaném režimu. Spotřebu verze ecoFLEX výrobce neudává, zřejmě však bude o několik desetinek litru nižší.

Odborníci také strávili na 650 hodin v aerodynamickém tunelu. Výsledkem této snahy je například snížení světlé výšky o 10 mm, zakrytování podvozkových partií, zaoblení rohů předního nárazníku či A sloupků, pozměněná poloha stěračů, začlenění odtokové hrany do koncových svítilen, úprava tvaru dolních ramen zadní nápravy nebo optimalizace krytů kol. Insignia ecoFLEX dostala i silnější 4,85 mm silná skla bočních oken, což se projevilo v nižší hladině hluku v interiéru.

Výsledkem všech aerodynamických úprav je snížení odporu vzduchu z koeficientu cx=0,27 na cx=0,26, čímž se vůz stává jedním z nejvíce aerodynamicky efektivních aut své třídy.

Vytisknout

Diskuze: Opel Insignia ecoFLEX - zelené auto roku

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Nissan

Nissan-ekologické modely s názvom Pure Drive

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud