Může být evropské auto roku ještě tišší, aerodynamičtější, úspornější a ekologičtější? Opel svým modelem Insignia ecoFLEX dokazuje, že to možné je.
Automobilka Opel prezentovala na svém ženevském stánku několik nových modelů s dovětkem ecoFLEX. Vedle Zafiry, Astry a malé Corsy to byl právě úřadující "Car of the year" Insignia, který si inženýři vzali na paškál ve snaze vylepšit nejlepší.
Insignia ecoFLEX je poháněna přeplňovaným vznětovým motorem o objemu dvou litrů a výkonu 118 kW (160 k). Nejvyšší točivý moment 350 Nm je k dispozici už při 1750 ot/min a díky funkci overboost je možné jej po dobu 15 sekund zvýšit až na 380 Nm. Insignia s touto pohonou jednotkou akceleruje na stovku za 9,5 sekundy a zrychlení se zastaví až na hodnotě 218 km/h, což jsou stejná čísla jako u standardního modelu. Díky úpravám řídící jednotky motoru se však snížily emise CO2 ze 154 na méně než 140 g/km.
Agregát 2.0 CDTI 118 kW si v klasické Insignii řekne o 5,8 l nafty v kombinovaném režimu. Spotřebu verze ecoFLEX výrobce neudává, zřejmě však bude o několik desetinek litru nižší.
Odborníci také strávili na 650 hodin v aerodynamickém tunelu. Výsledkem této snahy je například snížení světlé výšky o 10 mm, zakrytování podvozkových partií, zaoblení rohů předního nárazníku či A sloupků, pozměněná poloha stěračů, začlenění odtokové hrany do koncových svítilen, úprava tvaru dolních ramen zadní nápravy nebo optimalizace krytů kol. Insignia ecoFLEX dostala i silnější 4,85 mm silná skla bočních oken, což se projevilo v nižší hladině hluku v interiéru.
Výsledkem všech aerodynamických úprav je snížení odporu vzduchu z koeficientu cx=0,27 na cx=0,26, čímž se vůz stává jedním z nejvíce aerodynamicky efektivních aut své třídy.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.