Opel Insignia ecoFLEX - zelené auto roku

ar7, 7. března 2009, 11:29 Google+

Může být evropské auto roku ještě tišší, aerodynamičtější, úspornější a ekologičtější? Opel svým modelem Insignia ecoFLEX dokazuje, že to možné je.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Insignia ecoFLEX

Insignia ecoFLEX | foto: General Motors

Sdílejte článek

Automobilka Opel prezentovala na svém ženevském stánku několik nových modelů s dovětkem ecoFLEX. Vedle Zafiry, Astry a malé Corsy to byl právě úřadující "Car of the year" Insignia, který si inženýři vzali na paškál ve snaze vylepšit nejlepší.

Insignia ecoFLEX je poháněna přeplňovaným vznětovým motorem o objemu dvou litrů a výkonu 118 kW (160 k). Nejvyšší točivý moment 350 Nm je k dispozici už při 1750 ot/min a díky funkci overboost  je možné jej po dobu 15 sekund zvýšit až na 380 Nm. Insignia s touto pohonou jednotkou akceleruje na stovku za 9,5 sekundy a zrychlení se zastaví až na hodnotě 218 km/h, což jsou stejná čísla jako u standardního modelu. Díky úpravám řídící jednotky motoru se však snížily emise CO2 ze 154 na méně než 140 g/km.

Agregát 2.0 CDTI 118 kW si v klasické Insignii řekne o 5,8 l nafty v kombinovaném režimu. Spotřebu verze ecoFLEX výrobce neudává, zřejmě však bude o několik desetinek litru nižší.

Odborníci také strávili na 650 hodin v aerodynamickém tunelu. Výsledkem této snahy je například snížení světlé výšky o 10 mm, zakrytování podvozkových partií, zaoblení rohů předního nárazníku či A sloupků, pozměněná poloha stěračů, začlenění odtokové hrany do koncových svítilen, úprava tvaru dolních ramen zadní nápravy nebo optimalizace krytů kol. Insignia ecoFLEX dostala i silnější 4,85 mm silná skla bočních oken, což se projevilo v nižší hladině hluku v interiéru.

Výsledkem všech aerodynamických úprav je snížení odporu vzduchu z koeficientu cx=0,27 na cx=0,26, čímž se vůz stává jedním z nejvíce aerodynamicky efektivních aut své třídy.

Vytisknout

Diskuze: Opel Insignia ecoFLEX - zelené auto roku

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Cupra Formentor VZ

TEST: Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 310k – sportovní SUV, které dá stovku pod 5 vteřin

Ilustrační foto

Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

citroën berlingo

Akční ceny u nového Citroënu Berlingo - je k mání s benzínem, dieselem i elektromotorem

volkswagen caddy

TEST Volkswagen Caddy 2.0 TDI Life – rodinný univerzál s kompromisy

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

MG4 XPOWER

MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

reklama

Doporučujeme

Nissan

Nissan-ekologické modely s názvom Pure Drive

Čtěte dále

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud