Indická automobilka Tata už dlhšie ohlasuje zámer začať vyrábať autá dostupné takmer pre každého. Po modely Nano ktorý bude určite bestsellerom v Indii pripravuje automobilka útok priamo do Európy. Tým útokom sa má stať model Prima.
V európe by sa mal model predstaviť v roku 2011, čo je už ale dosť dlhá doba, a za ten čas môže byť veľa vecí inak. Konkurenciu pri začiatku predaja bude mať už aj z vlastnej stajne, model Nano sa totiž bude v Európe predávať s ročným náskokom.
A nielen Nano. V predaji bude aj model Indica s elektrickým pohonom. Takto šetrný model bude mať zrýchlenie na 100-ku pod 10s a prejde na jedno nabitie až 200km, čo sú slušné hodnoty na celkovo neznámu automobilku.
Či sa mu podarí presadiť v ťažkej konkurencii na starom kontinente je len otázne, no pokiaľ mu konštruktéri priradia zaujímavú cenu, úspech je zaručený.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?