VIDEO: BMW spustilo speciální stránku, na které se nám pomalu ale jistě odpočítává čas do představení žhavé novinky v řadách divize M, totiž první terénní modely označené tímto prestižním písmenem M na zádi.
BMW tvrdí, že jde o novou kapitolu v dějinách divize M. A možná není daleko od pravdy, kam má paměť sahá, BMW nikdy nedalo značku M něčemu tak málo sportovnímu.
Sama stránka, kterou najdete na této adrese, nám toho moc nepoví. Ovšem podíváme-li se do zdrojového kódu, zjistíme několik zajímavých věcí.
Automobilka totiž dala do klíčových slov například toto: V8, Twin Scroll Twin Turbo, 550 bhp, lightweight, grills, Adaptive Drive a Head Up Display. Tím tedy mnoho naznačila.
Nové BMW X5 M a X6 M tedy budou mít pod kapotou dvakrát přeplňovaný osmiválec o výkonu 550 koní. Oba modely by měly být odlehčeny, jak napovídá slovíčko lightweight. Slovo grills zase evokuje velké vdechy vzduchu a slova Adaptive Drive a Head Up Display zase napovídají zajímavé prvky výbavy.
Odpočítávání běži, uvidíme tedy za měsíc.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.