VIDEO: BMW spustilo speciální stránku, na které se nám pomalu ale jistě odpočítává čas do představení žhavé novinky v řadách divize M, totiž první terénní modely označené tímto prestižním písmenem M na zádi.
BMW tvrdí, že jde o novou kapitolu v dějinách divize M. A možná není daleko od pravdy, kam má paměť sahá, BMW nikdy nedalo značku M něčemu tak málo sportovnímu.
Sama stránka, kterou najdete na této adrese, nám toho moc nepoví. Ovšem podíváme-li se do zdrojového kódu, zjistíme několik zajímavých věcí.
Automobilka totiž dala do klíčových slov například toto: V8, Twin Scroll Twin Turbo, 550 bhp, lightweight, grills, Adaptive Drive a Head Up Display. Tím tedy mnoho naznačila.
Nové BMW X5 M a X6 M tedy budou mít pod kapotou dvakrát přeplňovaný osmiválec o výkonu 550 koní. Oba modely by měly být odlehčeny, jak napovídá slovíčko lightweight. Slovo grills zase evokuje velké vdechy vzduchu a slova Adaptive Drive a Head Up Display zase napovídají zajímavé prvky výbavy.
Odpočítávání běži, uvidíme tedy za měsíc.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?