Tata Nano sa chystá do Európy

Braňo Porubčan, 5. března 2009, 10:11 Google+

Hviezdou stánku indickej automobilky Tata v ženeve sa stalo superlacné minivozidlo Tata Nano. Nano sa v Ženeve predstavilo v porovnaní s minuloročným konceptom v novej vylepšenej verzii pre Európu, vo výbave nechýbajú ani základné bezpečnostné prvky.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Nano

Nano | foto: Tata

Sdílejte článek

Superlacný miniautomobil indickej automobilky Tata po roku prichádza aj do Európy. Navyše, v novej a vylepšenej verzii, ktorej nebudú chýbať základné prvky bezpečnosti ako ABS alebo dvojica airbagov. Pôvodne avizovaná cena pod úrovňou 2 000 USD sa vzhľadom na rozšírenie výbavy a bezpečnosti pravdepodobne nestane realitou, očakávaná cena by sa mala pohybovať okolo hodnoty 5 000 EUR.

Tata Nano bude v európskej verzii vybavené automatickou prevodovkou, predávať sa bude s nízkoobjemovým a úsporným zážihovým agregátom, ktorý by sa mal vyznačovať nízkymi hodnotami emisií CO2. Povráva sa, že pod kapotu tohto mini zavíta aj malý turbodiesel s objemom 0,8 litra, ktorého vývoj má na starosti nemecká firma FEV.

Oproti minuloročnému konceptu sa nová európska verzia trochu zmenila, čo je najviac viditeľné v prednej časti karosérie. Vynímajú sa tu novo tvarované svetlomety s mierne pozmeneným predným nárazníkom, zadná časť dostala taktiež novú optiku koncových svetiel. Celok pôsobí celkom vyváženým dojmom, pomer šírky a výšky karosérie v tomto prípade subjektívne nie je príliš rušivý. Svoju zásluhu na tom má dizajn karosérie a lá vajíčko.

Rozmery miniautomobilu oproti predošlému konceptu mierne narástli, zmenila sa hlavne dĺžka, ktorá má teraz hodnotu 3 290 mm (+ 190 mm), rázvor má hodnotu 2 280 mm a šírka 1 580 mm. Predaje v Európe by sa mali začať najskôr v roku 2010, v domácej Indii sa s predajom počíta už v tomto roku.
Vytisknout

Diskuze: Tata Nano sa chystá do Európy

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

599 GTB

Ferrari testuje hybridní ústrojí KERS

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud