Opel představil na ženevském autosalonu úsporné varianty několika svých modelů. Nejmenším a zároveň nejúspornějším kouskem je Corsa ecoFLEX s kombinovanou spotřebou 4,1 litru nafty na 100 km.
Na rozdíl od větší Astry ecoFLEX (více zde), která skrývá pod kapotou agregát 1,7 CDTI, pohání novou úspornou Corsu pouze vznětová třináctistovka. Oproti její standardní verzi bylo přepracováno naladění řídící jednotky či prodloužen stálý převod. Snížila se i hmotnost celého vozu o ne nepodstatných 45 kilogramů! Jen použitím užších pneumatik (175/70 namísto 185/70) s nízkým valivým odporem a lehčích 14‘‘ disků se podařilo ušetřit 7,2 kg. Podvozek Corsy ecoFLEX je pak kvůli efektivnější aerodynamice snížen o 20 mm.
Pohonná jednotka 1,3 CDTI disponuje výkonem 55 kW (75 k), maximálním točivým momentem na hodnotě 170 Nm a Corsa ecoFLEX s ním dosahuje maximální rychlosti 168 km/h. Průměrná spotřeba se díky výše uvedeným změnám snížila ze 4,5 na 4,1 l nafty na 100 km a emise CO2 ze 119 na 109 g/km.
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.