Opel představil na ženevském autosalonu úsporné varianty několika svých modelů. Nejmenším a zároveň nejúspornějším kouskem je Corsa ecoFLEX s kombinovanou spotřebou 4,1 litru nafty na 100 km.
Na rozdíl od větší Astry ecoFLEX (více zde), která skrývá pod kapotou agregát 1,7 CDTI, pohání novou úspornou Corsu pouze vznětová třináctistovka. Oproti její standardní verzi bylo přepracováno naladění řídící jednotky či prodloužen stálý převod. Snížila se i hmotnost celého vozu o ne nepodstatných 45 kilogramů! Jen použitím užších pneumatik (175/70 namísto 185/70) s nízkým valivým odporem a lehčích 14‘‘ disků se podařilo ušetřit 7,2 kg. Podvozek Corsy ecoFLEX je pak kvůli efektivnější aerodynamice snížen o 20 mm.
Pohonná jednotka 1,3 CDTI disponuje výkonem 55 kW (75 k), maximálním točivým momentem na hodnotě 170 Nm a Corsa ecoFLEX s ním dosahuje maximální rychlosti 168 km/h. Průměrná spotřeba se díky výše uvedeným změnám snížila ze 4,5 na 4,1 l nafty na 100 km a emise CO2 ze 119 na 109 g/km.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.