Na ženevskom výstavisku Palexpo, v stánku francúzskej automobilky Renault sa odohralo viacero významných udalostí. Otcovia rodín, prípadne záujemcovia o priestranné vozidlo s vysokou úžitkovou hodnotou, zbystrite pozornosť! Na scénu prichádza nový Renault Mégane Grandtour...
Rodina kombíkov v nižšej strednej triede sa odteraz rozrastá o nového člena. Je ním nový Renault Mégane v kombi verzii, s tradičným označením Grandtour. Rodina modelovej rady Mégane je takmer kompletná, chýba už len kupé-kabrio Mégane CC.
Dizajn nového Grandtouru subjektívne zaraďujeme k najkrajším kombíkom nielen vo svojej triede. Tvary prednej časti sú zhodné so základným hatchbackom, no v zadnej časti karosérie sa rozvíjajú úplne samostatne. Neprekvapí, že zadná časť je ladená v duchu väčšej Laguny Grandtour veľmi dynamicky. Dominantou tejto časti karosérie sa tak stávajú elegantné tvary s výraznými koncovými svetlometmi.
Nový Mégane Grandtour sa svojimi rozmermi radí bok po boku konkurencii kombíkov nižšej strednej triedy, ako VW Golf Variant, Opel Astra Caravan, Ford Focus Combi, alebo škoda Octavia Combi. Oproti predchádzajúcej generácii ponúka nový Mégane prírastok batožinového priestoru na úrovni +4 litre, celkový objem teda činí 524 litrov.
Podvozok nového kombi od Méganu je prevzatý od päťdverového hatchbacku, avšak disponuje predĺženým rázvorom náprav o 62 mm s celkovou hodnotou 2 702 mm (+16 mm oproti minulej generácii), čo by sa malo podpísať na zväčšenom priestore predovšetkým pre pasažierov sediacich na zadných sedadlách.
Mégane Grandtour je vybavený množstvom bezpečnostných systémov v duchu automobilky Renault, čím sa bude snažiť získať maximálnych 5 hviezdičiek v nových a prísnejších crash-testoch.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.