Na ženevskom výstavisku Palexpo, v stánku francúzskej automobilky Renault sa odohralo viacero významných udalostí. Otcovia rodín, prípadne záujemcovia o priestranné vozidlo s vysokou úžitkovou hodnotou, zbystrite pozornosť! Na scénu prichádza nový Renault Mégane Grandtour...
Rodina kombíkov v nižšej strednej triede sa odteraz rozrastá o nového člena. Je ním nový Renault Mégane v kombi verzii, s tradičným označením Grandtour. Rodina modelovej rady Mégane je takmer kompletná, chýba už len kupé-kabrio Mégane CC.
Dizajn nového Grandtouru subjektívne zaraďujeme k najkrajším kombíkom nielen vo svojej triede. Tvary prednej časti sú zhodné so základným hatchbackom, no v zadnej časti karosérie sa rozvíjajú úplne samostatne. Neprekvapí, že zadná časť je ladená v duchu väčšej Laguny Grandtour veľmi dynamicky. Dominantou tejto časti karosérie sa tak stávajú elegantné tvary s výraznými koncovými svetlometmi.
Nový Mégane Grandtour sa svojimi rozmermi radí bok po boku konkurencii kombíkov nižšej strednej triedy, ako VW Golf Variant, Opel Astra Caravan, Ford Focus Combi, alebo škoda Octavia Combi. Oproti predchádzajúcej generácii ponúka nový Mégane prírastok batožinového priestoru na úrovni +4 litre, celkový objem teda činí 524 litrov.
Podvozok nového kombi od Méganu je prevzatý od päťdverového hatchbacku, avšak disponuje predĺženým rázvorom náprav o 62 mm s celkovou hodnotou 2 702 mm (+16 mm oproti minulej generácii), čo by sa malo podpísať na zväčšenom priestore predovšetkým pre pasažierov sediacich na zadných sedadlách.
Mégane Grandtour je vybavený množstvom bezpečnostných systémov v duchu automobilky Renault, čím sa bude snažiť získať maximálnych 5 hviezdičiek v nových a prísnejších crash-testoch.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.