Na ženevskom výstavisku Palexpo, v stánku francúzskej automobilky Renault sa odohralo viacero významných udalostí. Otcovia rodín, prípadne záujemcovia o priestranné vozidlo s vysokou úžitkovou hodnotou, zbystrite pozornosť! Na scénu prichádza nový Renault Mégane Grandtour...
Rodina kombíkov v nižšej strednej triede sa odteraz rozrastá o nového člena. Je ním nový Renault Mégane v kombi verzii, s tradičným označením Grandtour. Rodina modelovej rady Mégane je takmer kompletná, chýba už len kupé-kabrio Mégane CC.
Dizajn nového Grandtouru subjektívne zaraďujeme k najkrajším kombíkom nielen vo svojej triede. Tvary prednej časti sú zhodné so základným hatchbackom, no v zadnej časti karosérie sa rozvíjajú úplne samostatne. Neprekvapí, že zadná časť je ladená v duchu väčšej Laguny Grandtour veľmi dynamicky. Dominantou tejto časti karosérie sa tak stávajú elegantné tvary s výraznými koncovými svetlometmi.
Nový Mégane Grandtour sa svojimi rozmermi radí bok po boku konkurencii kombíkov nižšej strednej triedy, ako VW Golf Variant, Opel Astra Caravan, Ford Focus Combi, alebo škoda Octavia Combi. Oproti predchádzajúcej generácii ponúka nový Mégane prírastok batožinového priestoru na úrovni +4 litre, celkový objem teda činí 524 litrov.
Podvozok nového kombi od Méganu je prevzatý od päťdverového hatchbacku, avšak disponuje predĺženým rázvorom náprav o 62 mm s celkovou hodnotou 2 702 mm (+16 mm oproti minulej generácii), čo by sa malo podpísať na zväčšenom priestore predovšetkým pre pasažierov sediacich na zadných sedadlách.
Mégane Grandtour je vybavený množstvom bezpečnostných systémov v duchu automobilky Renault, čím sa bude snažiť získať maximálnych 5 hviezdičiek v nových a prísnejších crash-testoch.
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.