Gumpert přivezl do Ženevy to nejlepší co dokáže vyrobit, totiž supersport Apollo Speed. Superrychlý stroj brousící svojí nízkou karoserií silnici je jedním z opravdových zlatých hřebů tohoto ročníku autosalonu.
Tento superstroj jsme si již představili před časem, nyní ale máme i něco víc než jednu tmavou fotku.
Apollo je poháněno osmiválcem od Audi o objemu 4,2. Každý válec má pět ventilů a i díky tomu, spolu s přeplňováním, z něj bylo možné vyždímat rovných 700 koní a točivý moment 875 Nm.
Výkon jde skrze synchronizovanou šestistupňovou sekvenční převodovku na zadní kola. Ovšem kdyby bylo všechno málo, je možné pro bleskurychlé zrychlení zamknout diferenciál zámkem od Torsenu.
Apollo zrychlí na stovku jen za rovné tři sekundy, přičemž maximální rychlost převyšuje 360 km/h.
V Ženevě se představil v zajímavé modré barvě.
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.