VIDEO: Renault na autosalonu v Ženevě představil novou generaci svých středních MPV se jmény Scénic a Grand Scénic. Obě novinky vycházejí z nové generace Renaultu Mégane a tvoří již třetí řadu v historii tohoto modelu.
Doba pokročila a minulá generace Renaultu Scénic... je již zkrátka minulá. Ta nová přinese lepší design a vyšší užitnou hodnotu.
Délka nového Scénicu je 434 cm, verze Grand k tomu přidává dalších 22 cm. Právě díky tomu může mít Grand ve výbavě hned sedm sedadel. Velmi variabilní interiér nabídne mnoho možností sklápění a vyjímání sedadel.
Nabídka motorů bude široká, vše začne na dieselu 1,5 dCi o výkonech 85, 105 a 110 koní, pokračuje přes 1,9 dCi o výkonu 130 koní a vrcholí na dvoulitrech s výkonu 150 a 160 koní. Benzíny reprezentuje 1,6 o výkonu 110 koní, přeplňovaná 1,4 o výkonu 130 koní a také vrcholný dvoulitr o výkonu 140 koní.
U renaultu tradičně najdeme vysokou bezpečnost, proto můžeme očekávat záplavu airbagů a elektronických systémů monitorující všechno od kol až po střechu.
Zajímavým prvkem má být ve vyšších výbavách TFT displej ten dokáže zobrazit velké množství informací včetně těch z navigačního systému.
Renault navíc dodává, že celých 95% auta je recyklovatelných a ze 14% je vyrobeno z recyklovaných materiálů.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?