VIDEO: Renault na autosalonu v Ženevě představil novou generaci svých středních MPV se jmény Scénic a Grand Scénic. Obě novinky vycházejí z nové generace Renaultu Mégane a tvoří již třetí řadu v historii tohoto modelu.
Doba pokročila a minulá generace Renaultu Scénic... je již zkrátka minulá. Ta nová přinese lepší design a vyšší užitnou hodnotu.
Délka nového Scénicu je 434 cm, verze Grand k tomu přidává dalších 22 cm. Právě díky tomu může mít Grand ve výbavě hned sedm sedadel. Velmi variabilní interiér nabídne mnoho možností sklápění a vyjímání sedadel.
Nabídka motorů bude široká, vše začne na dieselu 1,5 dCi o výkonech 85, 105 a 110 koní, pokračuje přes 1,9 dCi o výkonu 130 koní a vrcholí na dvoulitrech s výkonu 150 a 160 koní. Benzíny reprezentuje 1,6 o výkonu 110 koní, přeplňovaná 1,4 o výkonu 130 koní a také vrcholný dvoulitr o výkonu 140 koní.
U renaultu tradičně najdeme vysokou bezpečnost, proto můžeme očekávat záplavu airbagů a elektronických systémů monitorující všechno od kol až po střechu.
Zajímavým prvkem má být ve vyšších výbavách TFT displej ten dokáže zobrazit velké množství informací včetně těch z navigačního systému.
Renault navíc dodává, že celých 95% auta je recyklovatelných a ze 14% je vyrobeno z recyklovaných materiálů.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.