VIDEO: Renault na autosalonu v Ženevě představil novou generaci svých středních MPV se jmény Scénic a Grand Scénic. Obě novinky vycházejí z nové generace Renaultu Mégane a tvoří již třetí řadu v historii tohoto modelu.
Doba pokročila a minulá generace Renaultu Scénic... je již zkrátka minulá. Ta nová přinese lepší design a vyšší užitnou hodnotu.
Délka nového Scénicu je 434 cm, verze Grand k tomu přidává dalších 22 cm. Právě díky tomu může mít Grand ve výbavě hned sedm sedadel. Velmi variabilní interiér nabídne mnoho možností sklápění a vyjímání sedadel.
Nabídka motorů bude široká, vše začne na dieselu 1,5 dCi o výkonech 85, 105 a 110 koní, pokračuje přes 1,9 dCi o výkonu 130 koní a vrcholí na dvoulitrech s výkonu 150 a 160 koní. Benzíny reprezentuje 1,6 o výkonu 110 koní, přeplňovaná 1,4 o výkonu 130 koní a také vrcholný dvoulitr o výkonu 140 koní.
U renaultu tradičně najdeme vysokou bezpečnost, proto můžeme očekávat záplavu airbagů a elektronických systémů monitorující všechno od kol až po střechu.
Zajímavým prvkem má být ve vyšších výbavách TFT displej ten dokáže zobrazit velké množství informací včetně těch z navigačního systému.
Renault navíc dodává, že celých 95% auta je recyklovatelných a ze 14% je vyrobeno z recyklovaných materiálů.
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.