Na autosalonu v Ženevě se světu představil další z mnoha supersportů. Ačkoliv to v té záplavě téměř zaniká, i poměrně slavná karosárna Zagato představila ve Švýcarsku něco nového a poměrně výrazného.
Základ z Corvetty, karoserie od Zagatta, takový je nový supersport honosící se jménem slavné karosárny.
Pod přední kapotou najdeme motor o objemu 6,2 litru a výkonu 440 koní. Je umístěn tak, aby byl co nejblíže středu auta, díky čemuž má Z-one výborné rozložení hmotnosti 50:50. Jeho výkon jde na silnici skrze šestistupňovou manuální převodovku.
Při hmotnosti jen necelé 1,2 tuny je Perana poměrně mrštným vozem. Podle výpočtů Zagatta vystřelí na stovku pod 4 sekundy a na 160 to bude trvat sekund 10.
Rozměry jsou tak nějak střední, délka 440 cm, výška 123 cm a šířka 192 cm.
Produkce bude omezena na 999 kusů ročně, ovšem délka produkce zveřejněna nebyla. Cena bude spočívat pod padesáti tisíci euro (1,4 milionu korun) bez daní a případných cel.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.