Na autosalonu v Ženevě se světu představil další z mnoha supersportů. Ačkoliv to v té záplavě téměř zaniká, i poměrně slavná karosárna Zagato představila ve Švýcarsku něco nového a poměrně výrazného.
Základ z Corvetty, karoserie od Zagatta, takový je nový supersport honosící se jménem slavné karosárny.
Pod přední kapotou najdeme motor o objemu 6,2 litru a výkonu 440 koní. Je umístěn tak, aby byl co nejblíže středu auta, díky čemuž má Z-one výborné rozložení hmotnosti 50:50. Jeho výkon jde na silnici skrze šestistupňovou manuální převodovku.
Při hmotnosti jen necelé 1,2 tuny je Perana poměrně mrštným vozem. Podle výpočtů Zagatta vystřelí na stovku pod 4 sekundy a na 160 to bude trvat sekund 10.
Rozměry jsou tak nějak střední, délka 440 cm, výška 123 cm a šířka 192 cm.
Produkce bude omezena na 999 kusů ročně, ovšem délka produkce zveřejněna nebyla. Cena bude spočívat pod padesáti tisíci euro (1,4 milionu korun) bez daní a případných cel.
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.