Je to kruté, když má nějaké auto natolik dlouhé jméno, že se nám ani do titulku nevejde. Takové je i Lamborghini Murciélago LP 670-4 SuperVeloce, ale při pohledu na několik čísel, které tuto střelu charakterizují, mu to odpustíme.
Super Veloce, tedy superrychlost, je lehčí a silnější než standardní Murcielago, co víc si přát?
Jeho 6,5litrový dvanáctiválec dává výkon monstrózních 670 koní. Vzhledem k nízké hmotnosti, která klesla o rovný metrák a vysoké trakci, která je daná pohonem všech kol, zrychlí SuperVeloce na stovku za 3,2 sekundy. Svůj význam na tom jistě mají i “lepivé” pneumatiky Pirelli P zero Corsa.
Maximální rychlost je stejně drtívá, totiž 342 km/h. Pokud si zákazník připlatí za aeropaket, který dá více přítlačné síly, klesne maximální rychlost na 337 km/h.
Výroba bude omezena na pouhých 350 kusů, takže půjde o opravdu exkluzivní zboží. A nebude levné, ačkoliv cenu zatím neznáme.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.