Po první ukázkové skici nového BMW Alpina B7 tu máme i první opravdový a reálný snímek. Taky už bylo načase, vždyť Alpina se má ukázat už na autosalonu v Ženevě a ten začne co nevidět, totiž už zítra.
U sportovních vozů se to nejdůležitější ukrývá pod kapotou a Alpina B7 není žádnou výjimkou.
Výkon osmiválce o objemu 4,4 litru je 507 koní. Podobnost to není náhodná, je to tatáž hodnota jako u skvělého V10 v současné generaci BMW M5 a M6. Ovšem točivý moment 700 Nm deklasuje točivý pětilitr na celé čáře.
Sedmička tak zvládá zrychlení na stovku za 4,7 sekundy a maximální rychlost je dána jen omezovačem, který je nastaven na 280 km/h.
Nebyla by to Alpina kdyby se nepodívala také na podvozek, o tom ovšem nemáme oficiální informace. Ovšem již na obrázku je jasně patrný stylingový a aerodynamický kit, stejně jako mnohapaprsková kola, pro Alpinu tak typická.
Alpina B7 již léta tradičně nahrazuje v nabídce chybějící BMW M7. I tentokrát jde o důstojnou náhradu.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.