Po první ukázkové skici nového BMW Alpina B7 tu máme i první opravdový a reálný snímek. Taky už bylo načase, vždyť Alpina se má ukázat už na autosalonu v Ženevě a ten začne co nevidět, totiž už zítra.
U sportovních vozů se to nejdůležitější ukrývá pod kapotou a Alpina B7 není žádnou výjimkou.
Výkon osmiválce o objemu 4,4 litru je 507 koní. Podobnost to není náhodná, je to tatáž hodnota jako u skvělého V10 v současné generaci BMW M5 a M6. Ovšem točivý moment 700 Nm deklasuje točivý pětilitr na celé čáře.
Sedmička tak zvládá zrychlení na stovku za 4,7 sekundy a maximální rychlost je dána jen omezovačem, který je nastaven na 280 km/h.
Nebyla by to Alpina kdyby se nepodívala také na podvozek, o tom ovšem nemáme oficiální informace. Ovšem již na obrázku je jasně patrný stylingový a aerodynamický kit, stejně jako mnohapaprsková kola, pro Alpinu tak typická.
Alpina B7 již léta tradičně nahrazuje v nabídce chybějící BMW M7. I tentokrát jde o důstojnou náhradu.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.