Po první ukázkové skici nového BMW Alpina B7 tu máme i první opravdový a reálný snímek. Taky už bylo načase, vždyť Alpina se má ukázat už na autosalonu v Ženevě a ten začne co nevidět, totiž už zítra.
U sportovních vozů se to nejdůležitější ukrývá pod kapotou a Alpina B7 není žádnou výjimkou.
Výkon osmiválce o objemu 4,4 litru je 507 koní. Podobnost to není náhodná, je to tatáž hodnota jako u skvělého V10 v současné generaci BMW M5 a M6. Ovšem točivý moment 700 Nm deklasuje točivý pětilitr na celé čáře.
Sedmička tak zvládá zrychlení na stovku za 4,7 sekundy a maximální rychlost je dána jen omezovačem, který je nastaven na 280 km/h.
Nebyla by to Alpina kdyby se nepodívala také na podvozek, o tom ovšem nemáme oficiální informace. Ovšem již na obrázku je jasně patrný stylingový a aerodynamický kit, stejně jako mnohapaprsková kola, pro Alpinu tak typická.
Alpina B7 již léta tradičně nahrazuje v nabídce chybějící BMW M7. I tentokrát jde o důstojnou náhradu.
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.