Ekológia je v poslednom čase neúprosná a slovíčka ako CO2 alebo hybrid hýbu dnes svetom. Kto má v ponuke aspoň jeden hybridný model, má to v očiach ekológov ľahšie. A tak sa aj Porsche rozhodlo pre výrobu hybridu.
Teda čo sa bude nachádzať pod kapotou? Ako názov napovedá, písmeno S značí, že sa výkonovo bude blížiť modelu S. A naozaj tomu tak bude. O pohon sa postará motor 3.0TSI s výkonom 333k doplnený o elektromotor.
Všetky akumulátory budú uložené pod podlahou batožinového priestoru. Unikátom má byť aj 8-stupňová prevodovka, vďaka ktorej dokáže len na elektrický pohon uháňať rýchlosťou až 137 km/h. Zrýchlenie z 0 na 100 km/h zvládne za 6,8s a priemernú spotrebu má mať 9l/100km.
Sériová výroba je plánovaná až na rok 2010, čiže si ešte ľudia, zmýšľajúci ekologicky, na veľké ekologické Porsche musia chvíľu počkať.
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.