Ekológia je v poslednom čase neúprosná a slovíčka ako CO2 alebo hybrid hýbu dnes svetom. Kto má v ponuke aspoň jeden hybridný model, má to v očiach ekológov ľahšie. A tak sa aj Porsche rozhodlo pre výrobu hybridu.
Teda čo sa bude nachádzať pod kapotou? Ako názov napovedá, písmeno S značí, že sa výkonovo bude blížiť modelu S. A naozaj tomu tak bude. O pohon sa postará motor 3.0TSI s výkonom 333k doplnený o elektromotor.
Všetky akumulátory budú uložené pod podlahou batožinového priestoru. Unikátom má byť aj 8-stupňová prevodovka, vďaka ktorej dokáže len na elektrický pohon uháňať rýchlosťou až 137 km/h. Zrýchlenie z 0 na 100 km/h zvládne za 6,8s a priemernú spotrebu má mať 9l/100km.
Sériová výroba je plánovaná až na rok 2010, čiže si ešte ľudia, zmýšľajúci ekologicky, na veľké ekologické Porsche musia chvíľu počkať.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.