Česká automobilka Škoda čoskoro obohatí ponuku úsporných verzií svojich modelov s názvom Greenline o ďalšiu novinku. K úsporným modelom sa zaradí aj nová Škoda Octavia, ktorej prívlastok Greenline znamená úspornejšiu prevádzku so zníženými hodnotami emisií.
K doterajšej dvojici úsporných modelov automobilky Škoda, Fabia Greenline a Superb Greenline sa pridáva ďalší – Škoda Octavia Greenline. Úsporná a ekologická Octavia sa verejnosti predstaví už v budúcom týždni na autosalóne v Ženeve.
Pod kapotou Octavie Greenline si nájde miesto novinka od koncernu VW, a to naftový agregát 1,6 TDI so systémom vstrekovania Common-Rail. Tento úsporný agregát dosahuje maximálny výkon 105 koní s krútiacim momentom 250 Nm, ktorý je k dispozícii pri 2 000 ot./min.
Pokiaľ ide o spotrebu, tá sa v kombinovanom režime mala pohybovať okolo hodnoty 4,0-4,5 litra na 100 km, čo je na veľkosť vozidla, akým Octavia je, celkom slušná hodnota. Hodnota emisií CO2 vykazuje 116 g/km jazdy.
Je pravdepodobné, že aj Octavia dostane viacero úprav pre zníženie spotreby (pneumatiky s nízkym valivým odporom, čiastočne zaslepené nasávacie otvory a ďalšia rada aerodynamických prvkov), podobne, ako Fabia a Superb Greenline. Cena modelu ešte nebola zverejnená, malo by sa tak stať už v Ženeve.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.