Česká automobilka Škoda čoskoro obohatí ponuku úsporných verzií svojich modelov s názvom Greenline o ďalšiu novinku. K úsporným modelom sa zaradí aj nová Škoda Octavia, ktorej prívlastok Greenline znamená úspornejšiu prevádzku so zníženými hodnotami emisií.
K doterajšej dvojici úsporných modelov automobilky Škoda, Fabia Greenline a Superb Greenline sa pridáva ďalší – Škoda Octavia Greenline. Úsporná a ekologická Octavia sa verejnosti predstaví už v budúcom týždni na autosalóne v Ženeve.
Pod kapotou Octavie Greenline si nájde miesto novinka od koncernu VW, a to naftový agregát 1,6 TDI so systémom vstrekovania Common-Rail. Tento úsporný agregát dosahuje maximálny výkon 105 koní s krútiacim momentom 250 Nm, ktorý je k dispozícii pri 2 000 ot./min.
Pokiaľ ide o spotrebu, tá sa v kombinovanom režime mala pohybovať okolo hodnoty 4,0-4,5 litra na 100 km, čo je na veľkosť vozidla, akým Octavia je, celkom slušná hodnota. Hodnota emisií CO2 vykazuje 116 g/km jazdy.
Je pravdepodobné, že aj Octavia dostane viacero úprav pre zníženie spotreby (pneumatiky s nízkym valivým odporom, čiastočne zaslepené nasávacie otvory a ďalšia rada aerodynamických prvkov), podobne, ako Fabia a Superb Greenline. Cena modelu ešte nebola zverejnená, malo by sa tak stať už v Ženeve.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.