Volvo S80 je na trhu tu správnou dobu na to, aby přišla pravá chvíle pro malé omlazení. To je jen decentní a týká se především motorizací a to těch, které budou cenu tlačit hluboko směrem dolů. Jde o lék na krizi?
Volvo S80 se na trh dostalo v roce 2006. Malým faceliftem nic nezkazíme, ještě k tomu když není skoro ani vidět.
S80 dostane trojici nových motorů. Dva z nich se jmenují stejně jako dosud, jde ovšem o přepracované verze stávajících motorů.
Dva turbodiesely o objemu 2,4 Volvo označuje jako 2,4 D a D5. Slabší 2,4D měl dosud výkon 161 koní, omlazovací kůra jej vyšponovala na 173 koní, točivý moment poskočil z 340 na 420 Nm. Spotřeba nyní činí 5,8 litru.
Silnější D5 se dostal druhé turbo, čímž jeho výkon povyskočil ze 183 na 202 koní, také točivý moment se zvýšil a to ze 400 Nm na 420. Průměrná spotřeba činí 6,2 litru.
To ovšem není vše. S80 dostala nejslabší, ovšem také nejúspornější motor ve třídě, který také jistě pomůže stáhnout cenu níže. Jde o diesel o objemu 1,6 litru, výkonu jen 109 koní a točivém momentu 240 Nm. Oproti tomu se ale odvděčí spotřebou jen 4,9 litru na 100 km.
Oproti těmto změnám jsou již designové úpravy vzhledu bagatelní, jmenujme tak například nový volant, pozměněné budíky tachometrů a trochu jiné chromování doplňků.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.