Aston Martin nám ukázal co si přiveze do Ženevy. Dvanáctiválcový Vantage tam nebude sám, dobrou společnost mu udělá také otevřená novinka, model DBS s tradičním přídomkem Volante. Krása mu opravdu nechybí.
DBS Volante bude společně s BD9 Volante reprezentovat řadu otevřených Astonů.
Oproti tradičnímu kupé DBS spolu se střechou ubyla pevnost, díky výztuhám a dobrému zpracování kabrioletu ale zůstalo 75% torzní tuhosti kupé.
Pod kapotou najdeme tradičně dvanáctiválec, jde o šestilitr o výkonu 510 koní. Točivý moment vrcholí na 570 Nm.
Díky tomu zrychlí na stovku za 4,3 sekundy a dosáhne rychlosti až 307 km/h. V rozletu auto brzdí hlavně vysoká hmotnost, 1810 kg, což není málo.
Je vysoká i přes rozsáhlé použití karbonu a to na kapotách. Lehké keramické kotouče taktéž pomohly, ale velké výztuhy a luxus si vzali své.
Podvozek je aktivní, využívá systému ADS, umí tedy vyrovnávat kupříkladu náklony otevřeného GT.
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.