Aston Martin nám ukázal co si přiveze do Ženevy. Dvanáctiválcový Vantage tam nebude sám, dobrou společnost mu udělá také otevřená novinka, model DBS s tradičním přídomkem Volante. Krása mu opravdu nechybí.
DBS Volante bude společně s BD9 Volante reprezentovat řadu otevřených Astonů.
Oproti tradičnímu kupé DBS spolu se střechou ubyla pevnost, díky výztuhám a dobrému zpracování kabrioletu ale zůstalo 75% torzní tuhosti kupé.
Pod kapotou najdeme tradičně dvanáctiválec, jde o šestilitr o výkonu 510 koní. Točivý moment vrcholí na 570 Nm.
Díky tomu zrychlí na stovku za 4,3 sekundy a dosáhne rychlosti až 307 km/h. V rozletu auto brzdí hlavně vysoká hmotnost, 1810 kg, což není málo.
Je vysoká i přes rozsáhlé použití karbonu a to na kapotách. Lehké keramické kotouče taktéž pomohly, ale velké výztuhy a luxus si vzali své.
Podvozek je aktivní, využívá systému ADS, umí tedy vyrovnávat kupříkladu náklony otevřeného GT.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.