Toyota vypustila úplně první snímek představující její poměrně očekávanou novinku, totiž novou generaci svého prostorného a oblíbeného MPV (Corolla) Verso. Proč je Corolla v závorce? Nová generace je již prostě Verso...
Ačkoliv to z fotky vypadá tak, že oproti minulé generaci (jejíž test najdete zde) je novinka o kus menší, nenechte se mýlit. Přepracovaný design ubral na housenkovitosti, ale Verso je nyní o plných sedm centimetrů delší.
Další dva centimetry se objevily na šířce tohoto prostorného vozu. I kvůli tomu nebude jako dosud problémem přeprava až sedmi cestujících.
Design přebírá mnoho prvků z Avensisu, který se představil teprve nedávno. Versu to sluší.
Pod kapotou najdeme do začátku čtveřici motorů, půjde o benzíny o objemu 1,6 a 1,8 litru o výkonech 132 a 145 koní, zatímco diesely budou mít objemy 2,0 a 2,2 litru a výkony 126 a 177 koní.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?