Audi dnes vypustilo sérii fotografií zobrazující novou vrcholnou verzi kupé známého jako TT. Tento sporťák se verzi RS už nebude žádným pozérským autíčkem, půjde o opravdový sportovní nástroj s výkonem přes 300 koní.
Drsný a agresivní bodykit, jemná a ladná linie střechy a celého vozu. Takové je Audi TT RS.
Na první sérii snímků, kterou máme k dispozici, je jasně viděl rozšíření přední vstup chladícího vzduchu k výkonnému motoru, rozšířené blatníky, pevné a masivní zadní křídlo.
Pod kapotou najdeme motor o objemu 2,5 litru, který je tvořen pěti válci a turbem. Jeho výkon respektu hodných 340 koní jde do systému pohonu všech kol Quattro skrze šestistupňovou převodovku.
Vzhledem k uvedeným číslům asi není divu, že se očekává zrychlení na stovku pod 5 sekund a dosažení maximální rychlosti jen zbrzděno elektronickým omezovačem na 250 km/h.
V reálu tuto rychlou Audi uvidíme na autosalonu v Ženevě, prodeje začnou už za pár měsíců.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.