Automobilka Maybach patriaca do koncernu Daimler je jej najluxusnejšou vetvou. Luxus je pre ňu prvoradým, konštruktéri sú si toho vedomí a preto sa v útrobách Maybachov 57 a 62 môžete cítiť ako v kráľovstve.
Fanúšikovia ale isto vedia, že automobilka už podobný názov používala a to konkrétne v tridsiatych rokoch minulého storočia. Vtedy schádzal z výrobnej linky model DS8. Tento takmer tri tony vážiaci automobil poháňal motor V12 s výkonom 200k. Na tú dobu však dokázal rozhýbať tento kolos na neuveriteľných 170km/h.
Vráťme sa ale do súčasnosti. Zvonku odlíšite verziu Zepelin podľa dvojfarebnej karosérie, nových 20 – palcových kolies a emblémom Zepelin. Konštruktéri sa tiež popasovali s aerodynamikou a kvôli zníženiu hluku upravili spätné zrkadlá.
Vpredu pozdĺžne uloženému motoru V12 o objeme 6.0l s výkonom 640k dodávajú silu 2 turbodúchadlá. Krútiaci moment vrcholí číslicou 1000Nm.
Keď sa za vami zatvoria dvere, ocitnete sa v pravom kráľovstve na 4 kolesách. Dvojfarebná koža, koberčeky z ovčej vlny či poháriky na šampanské s logom Zepelin sú v štandardnej výbave. Aby toho nebolo málo, Maybach si dokonca nechal patentovať nový rozprašovač vôni. Je umiestnený v kryštálovej guli a na výber máte 2 parfumy a k tomu jeden vlastný. Za túto vymoženosť si však u Maybacha účtujú skoro 4000 €. No nekúpte to.
Ak teda máte o najluxusnejší Maybach záujem, poponáhľajte sa. Prvé objednávky sa budú spisovať už na Ženevskom autosalóne, no celkovo je pripravený limitovaný počet 100 kusov. Ak ste sa po prečítaní článku rozhodli stať majiteľom jedného z najdrahších automobilov súčasnosti, tak hurá do banky po 406 tisíc € za kratšiu verziu alebo 473 tisíc € po predĺženú verziu.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.