Automobilka Maybach patriaca do koncernu Daimler je jej najluxusnejšou vetvou. Luxus je pre ňu prvoradým, konštruktéri sú si toho vedomí a preto sa v útrobách Maybachov 57 a 62 môžete cítiť ako v kráľovstve.
Fanúšikovia ale isto vedia, že automobilka už podobný názov používala a to konkrétne v tridsiatych rokoch minulého storočia. Vtedy schádzal z výrobnej linky model DS8. Tento takmer tri tony vážiaci automobil poháňal motor V12 s výkonom 200k. Na tú dobu však dokázal rozhýbať tento kolos na neuveriteľných 170km/h.
Vráťme sa ale do súčasnosti. Zvonku odlíšite verziu Zepelin podľa dvojfarebnej karosérie, nových 20 – palcových kolies a emblémom Zepelin. Konštruktéri sa tiež popasovali s aerodynamikou a kvôli zníženiu hluku upravili spätné zrkadlá.
Vpredu pozdĺžne uloženému motoru V12 o objeme 6.0l s výkonom 640k dodávajú silu 2 turbodúchadlá. Krútiaci moment vrcholí číslicou 1000Nm.
Keď sa za vami zatvoria dvere, ocitnete sa v pravom kráľovstve na 4 kolesách. Dvojfarebná koža, koberčeky z ovčej vlny či poháriky na šampanské s logom Zepelin sú v štandardnej výbave. Aby toho nebolo málo, Maybach si dokonca nechal patentovať nový rozprašovač vôni. Je umiestnený v kryštálovej guli a na výber máte 2 parfumy a k tomu jeden vlastný. Za túto vymoženosť si však u Maybacha účtujú skoro 4000 €. No nekúpte to.
Ak teda máte o najluxusnejší Maybach záujem, poponáhľajte sa. Prvé objednávky sa budú spisovať už na Ženevskom autosalóne, no celkovo je pripravený limitovaný počet 100 kusov. Ak ste sa po prečítaní článku rozhodli stať majiteľom jedného z najdrahších automobilov súčasnosti, tak hurá do banky po 406 tisíc € za kratšiu verziu alebo 473 tisíc € po predĺženú verziu.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.