Zdá se, že Číňané to s útokem na světové trhy myslí opravdu vážně. Největší čínská automobilka Chery totiž uveřejnila první informace o svém plug-in elektrickém minivozu S18.
Ten využívá moderní lithium-iontové baterie, které by měly vozu zajistit dojezd až 150 km bez potřeby elektrické zásuvky. Plné dobíjení akumulátorů trvá přibližně 4-6 hodin (220 V) a na 80 procent kapacity jsou údajně nabity jen za půl hodiny. Maximální rychlost modelu S18 činí 120 km/h.
Náměstek generální ředitele automobilky Chery Yuan Tao k tomu uvedl: „Naše elektrické auto využívá nejnovější světové technologie, vysoce efektivní systém uchování energie a je snadno ovladatelný“. „Cenou bude zaměřeno hlavně na rodiny,“ dodal. Vůz bude startovat na částce 100.000 jüanů tedy asi 330.000 Kč.
Více informací ani oficiální fotografie zatím nejsou k dispozici.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.