Rolls-Royce dnes představil svoji žhavou novinku, koncept, kterému se říká baby Rolls. Koncept je zatím pojmenován 200EX, přičemž tohle jméno mu jistě nezůstane. Jeho vzhled vychází z většího Phantomu.
Malý Rolls-Royce je založen na vrcholné třídě BMW 7, ovšem v hierarchii automobilky stojí nad ní. vyplňuje tak mezeru mezi BMW 7 (s cenou řekneme do čtyř milionů) a drahým Phantomem, jehož cena začíná v blízkosti desetimilionové hranice.
Ačkoliv Rolls-Royce uvádí, že jde o koncept, jde o naprosto sériový exemplář snad s několika detailními odlišnostmi.
Pod kapotou je V12, který je podle RR nový, ovšem další údaje neznáme. Ovšem kde jsou ty doby, kdy Rolls na otázku výkonu odpovídala jen "dostatečný".
Také jízdní výkony dnes již jistě nebudou pouze "uspokojivé", nicméně přesné hodnoty zatím neznáme.
Oproti tomu známe rozměry. Na délku to máme 540 cm, na šířku 211 cm a na výšku 155 cm. Rozvor je více než dostačujících 330 cm.
Víc než to, že kola mají rozměr 20 palců a odpružení je vzduchové, nevíme. Snad jen to, že koncept uvidíme v Ženevě a sériovou verzi s již přívětivějším označením na jiném, pozdějším autosalonu.
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.