Škoda právě představila novou Fabii Scout. Novinka, se kterou se bude prezentovat na autosalonu v Ženevě, se velmi podobá konceptu, který jsme viděli před rokem a půl. Známe už i technická data a další detaily.
Pod kapotou novinky najdeme čtveřici motorů, dva benzínové, dva dieselové, oba s filtrem pevných částic.
Benzíny zastoupí 1,4 (86 koní) a 1,6(105 koní), diesely 1,4 (80 koní) a 1,9 (105 koní). Nejslabší 1,2 HTP tak vypadává.
Scouty jsou trochu "zteréněné" vozy, ovšem od Fabie nemůžeme čekat pohon všech kol. Bohužel.
Studie představená na podzim roku 2007 se v sériovou verzi přeměnila bez větších změn. Jsme zvědavi jak se bude novinka lišit v interiéru, v souladu s tradicí ale asi nijak...
Nová varianta by každopádně mohla trochu rozhýbat prodeje Škody. My ale více čekáme na představení zbrusu nového SUV Yeti.
Tisková zpráva společnosti Škoda auto a.s.:
Designová linie Scout je charakteristická individuálním vzhledem a ochrannými prvky, které vozu propůjčují svěží vzhled. Model Fabia Scout dává segmentu malých vozů, který je často hodnocený z pohledu funkčnosti a hospodárnosti, nový emocionálnější náboj. Speciálně tvarovaný nárazník a ochranné plastové prvky propůjčují nové verzi praktického kombi robustnější rysy. Ochranné kryty na bocích karoserie a střešní nosič ve stříbrné barvě podtrhují výrazný vzhled vozu Fabia Scout.
Pro nový model Fabia Scout jsou připraveny čtyři motory. V nabídce se objeví benzinové motory o objemu 1,4 l/63 kW ( 86 k) a spotřebou 6,5 litru na 100km a 1,6 l/77 kW (105 k) se spotřebou 6,9 litru na 100km. Tento motor bude k dispozici také se šestistupňovou automatickou převodovkou.
V nabídce naftových motorů figuruje agregát se zdvihovým objemem 1,4/59 kW (80 k) a spotřebou 4,6 litru na 100km a dále špičkový motor o objemu 1,9 l/77 kW (105 k) se spotřebou 4,9 litru na 100km. Oba motory lze vybavit filtrem pevných částic DPF.
V interiéru dominuje čalounění určené výhradně pro tuto designovou linii. Vkládané tkané koberce nesou nápis Scout, stejně jako záď vozu. Pedály mají nerezové plochy s protiskluzovými pryžovými prvky pro zvýšené namáhání.
Fabia Scout stojí na 16" kolech z lehké slitiny Arktos, která byla navržena speciálně pro tento model. Na přání se může zákazník namísto šestnáctipalcových kol rozhodnout pro větší sedmnáctipalcové provedení se stejným designem. Mezi rozlišovací znaky modelu Fabia Scout patří také mlhové světlomety s corner designem a tónovaná skla.
Vůz bude v prodeji od konce května letošního roku a posílí tak designovou linii Scout, která se těší velké oblibě zákazníků.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.