AKTUÁLNĚ: Škoda představuje Fabii Scout

Fabia Scout
Fabia Scout, foto: Škoda Auto
Marek Litzman 19. února 2009 14:14
Sdílej:

Škoda právě představila novou Fabii Scout. Novinka, se kterou se bude prezentovat na autosalonu v Ženevě, se velmi podobá konceptu, který jsme viděli před rokem a půl. Známe už i technická data a další detaily.

Pod kapotou novinky najdeme čtveřici motorů, dva benzínové, dva dieselové, oba s filtrem pevných částic.

Benzíny zastoupí 1,4 (86 koní) a 1,6(105 koní), diesely 1,4 (80 koní) a 1,9 (105 koní). Nejslabší 1,2 HTP tak vypadává.

Scouty jsou trochu "zteréněné" vozy, ovšem od Fabie nemůžeme čekat pohon všech kol. Bohužel.

Studie představená na podzim roku 2007 se v sériovou verzi přeměnila  bez větších změn. Jsme zvědavi jak se bude novinka lišit v interiéru, v souladu s tradicí ale asi nijak...

Nová varianta by každopádně mohla trochu rozhýbat prodeje Škody. My ale více čekáme na představení zbrusu nového SUV Yeti.

 

 

Tisková zpráva společnosti Škoda auto a.s.:

Designová linie Scout je charakteristická individuálním vzhledem a ochrannými prvky, které vozu propůjčují svěží vzhled. Model Fabia Scout dává segmentu malých vozů, který je často hodnocený z pohledu funkčnosti a hospodárnosti, nový emocionálnější náboj. Speciálně tvarovaný nárazník a ochranné plastové prvky propůjčují nové verzi praktického kombi robustnější rysy. Ochranné kryty na bocích karoserie a střešní nosič ve stříbrné barvě podtrhují výrazný vzhled vozu Fabia Scout.

Pro nový model Fabia Scout jsou připraveny čtyři motory. V nabídce se objeví benzinové motory o objemu 1,4 l/63 kW ( 86 k) a spotřebou 6,5 litru na 100km a 1,6 l/77 kW (105 k) se spotřebou 6,9 litru na 100km. Tento motor bude k dispozici také se šestistupňovou automatickou převodovkou.

V nabídce naftových motorů figuruje agregát se zdvihovým objemem 1,4/59 kW (80 k) a spotřebou 4,6 litru na 100km a dále špičkový motor o objemu 1,9 l/77 kW (105 k) se spotřebou 4,9 litru na 100km. Oba motory lze vybavit filtrem pevných částic DPF.

V interiéru dominuje čalounění určené výhradně pro tuto designovou linii. Vkládané tkané koberce nesou nápis Scout, stejně jako záď vozu. Pedály mají nerezové plochy s protiskluzovými pryžovými prvky pro zvýšené namáhání.

Fabia Scout stojí na 16" kolech z lehké slitiny Arktos, která byla navržena speciálně pro tento model. Na přání se může zákazník namísto šestnáctipalcových kol rozhodnout pro větší sedmnáctipalcové provedení se stejným designem. Mezi rozlišovací znaky modelu Fabia Scout patří také mlhové světlomety s corner designem a tónovaná skla.

Vůz bude v prodeji od konce května letošního roku a posílí tak designovou linii Scout, která se těší velké oblibě zákazníků.

 

Témata:
Stalo se
Testy aut
Toyota Land Cruiser

Toyota Land Cruiser Executive – nová generace legendárního offroadu, překoná Defender?

Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?

Ze světa
Matteo Doretto

Tragédie před startem Polské rally: Ital Matteo Doretto (†21) zemřel při testovací jízdě

Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.

Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?