Škoda právě představila novou Fabii Scout. Novinka, se kterou se bude prezentovat na autosalonu v Ženevě, se velmi podobá konceptu, který jsme viděli před rokem a půl. Známe už i technická data a další detaily.
Pod kapotou novinky najdeme čtveřici motorů, dva benzínové, dva dieselové, oba s filtrem pevných částic.
Benzíny zastoupí 1,4 (86 koní) a 1,6(105 koní), diesely 1,4 (80 koní) a 1,9 (105 koní). Nejslabší 1,2 HTP tak vypadává.
Scouty jsou trochu "zteréněné" vozy, ovšem od Fabie nemůžeme čekat pohon všech kol. Bohužel.
Studie představená na podzim roku 2007 se v sériovou verzi přeměnila bez větších změn. Jsme zvědavi jak se bude novinka lišit v interiéru, v souladu s tradicí ale asi nijak...
Nová varianta by každopádně mohla trochu rozhýbat prodeje Škody. My ale více čekáme na představení zbrusu nového SUV Yeti.
Tisková zpráva společnosti Škoda auto a.s.:
Designová linie Scout je charakteristická individuálním vzhledem a ochrannými prvky, které vozu propůjčují svěží vzhled. Model Fabia Scout dává segmentu malých vozů, který je často hodnocený z pohledu funkčnosti a hospodárnosti, nový emocionálnější náboj. Speciálně tvarovaný nárazník a ochranné plastové prvky propůjčují nové verzi praktického kombi robustnější rysy. Ochranné kryty na bocích karoserie a střešní nosič ve stříbrné barvě podtrhují výrazný vzhled vozu Fabia Scout.
Pro nový model Fabia Scout jsou připraveny čtyři motory. V nabídce se objeví benzinové motory o objemu 1,4 l/63 kW ( 86 k) a spotřebou 6,5 litru na 100km a 1,6 l/77 kW (105 k) se spotřebou 6,9 litru na 100km. Tento motor bude k dispozici také se šestistupňovou automatickou převodovkou.
V nabídce naftových motorů figuruje agregát se zdvihovým objemem 1,4/59 kW (80 k) a spotřebou 4,6 litru na 100km a dále špičkový motor o objemu 1,9 l/77 kW (105 k) se spotřebou 4,9 litru na 100km. Oba motory lze vybavit filtrem pevných částic DPF.
V interiéru dominuje čalounění určené výhradně pro tuto designovou linii. Vkládané tkané koberce nesou nápis Scout, stejně jako záď vozu. Pedály mají nerezové plochy s protiskluzovými pryžovými prvky pro zvýšené namáhání.
Fabia Scout stojí na 16" kolech z lehké slitiny Arktos, která byla navržena speciálně pro tento model. Na přání se může zákazník namísto šestnáctipalcových kol rozhodnout pro větší sedmnáctipalcové provedení se stejným designem. Mezi rozlišovací znaky modelu Fabia Scout patří také mlhové světlomety s corner designem a tónovaná skla.
Vůz bude v prodeji od konce května letošního roku a posílí tak designovou linii Scout, která se těší velké oblibě zákazníků.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.