Kia se rozhodla obdařit své SUV Sorento novou generací. Nestane se tak ovšem na očekávaném autosalonu v Ženevě, ale na (z hlediska Evropana) méně významném autosalonu v Soulu, který je ale pro Kiu na domácí půdě.
Sorento nové generace dostane plno novinek.
Obměněny budou motory, půjde o zbrusu nový diesel 2,0 vyvinutý ve spolupráci s koncernovým Hyundaiem.
Nový je taktéž motor 2,2 o výkonu 200 koní a točivém momentu 435 Nm. Kia se chlubí vysokou úsporností tohoto motoru, i přes jeho sílu má mít spotřebu pod sedmi litry na 100 km, což je méně než u menšího brášky, Kie Sportage.
Dalšími motory budou čtyřválec 2,4 a šestiválec 3,8. V Koreji navíc bude nabízen i s pohonem na plyn.
Jinak zatím víme jen to, že automobilka se eminentně snažila o snižování spotřeby. Odráží se to i na nové, šestistupňové převodovce pro tento vůz.
Představeno bude v dubnu na autosalonu v Soulu, prodeje se očekávají ke konci tohoto roku.
Tisková zpráva Kia Motors Czech:
Automobilka Kia Motors Corporation dnes oznámila plánovaný termín zahájení prodeje nové generace modelu Sorento.
Na korejském trhu se vůz začne prodávat od dubna, jeho kódové označení je XM.
Na rozdíl od současné generace Sorenta, reprezentanta klasického off-roadu díky rámové konstrukci, bude novinka typickým zástupcem SUV segmentu využívající samonosnou karosérii a pohon 4x4.
Nový model bude v Koreji nabízen s trojicí pohonných jednotek. Zcela nový turbodieselový motor 2,2 CRDi řady R, který pochází z vlastního vývoje automobilky, disponuje maximálním výkonem 200 koní a bude nabízen s manuální/automatickou šestistupňovou převodovkou. Motor je extrémně šetrný k životnímu prostředí a splňuje emisní limity Euro 5. Dále bude k dispozici benzinový motor o objemu 2,4 a 2,7 s možností pohonu na LPG.
V evropských zemích, včetně České republiky, bude nová generace modelu Sorento představena v druhé polovině letošního roku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.