Německá automobilka Mercedes přiveze na březnovou ženevskou autoshow nástupce coupé CLK. Ten vychází z modelu E a jmenuje se, jak jinak, E-Class coupé.
Vůz je o 46 mm delší, 46 mm širší a 20 mm nižší než jeho předchůdce. O 45 mm se prodloužil i rozvor náprav, což se jistě pozitivně projeví na vnitřním prostoru. Za zmínku stojí i rekordně nízká hodnota součinitele odporu vzduchu Cx = 0,24, díky které E-Class coupé kraluje všem sériově vyráběným silničním autům.
Nové coupé bude zpočátku k dispozici s pěti pohonnými jednotkami. Třemi zážehovými a dvěma vznětovými. Prvně jmenované zastupují varianty E250 CGI s přeplňovanou čtyřválcovou osmnáctistovkou o výkonu 204 k, E350 CGI se šestiválcem o objemu 3.5 l a výkonem 292 k a E500 s agregátem 5.5 V8 s výkonem 388 k.
Dieselový základ bude tvořit model E250 CDI 2.2 l Twin-turbo s dvojitým přeplňováním a výkonem 204 k. Zájemci o rychlejší naftu si pak budou moci objednat třílitrový šestiválec E350 CDI s výkonem 231 k. Osmiválci E500 a všem šestiválcům bude sekundovat automatická převodovka se sedmi rychlostními stupni.
Do prodeje se nový vůz dostane už v červnu ve dvou stupních výbavy – SE a Sport. Později v letošním roce bychom se měli dočkat i vrcholného modelu E63 AMG Coupé s motorem 6.2 l V8 s výkonem 450 k. Ve vývoji je ale i varianta z opačného konce – E400 Hybrid. Ten bude kombinovat nový benzinový agregát 3.5 l V6 s elektromotorem produkujícím 20 k. Celkový výkon by pak měl činit 322 k.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.