Německá automobilka Mercedes přiveze na březnovou ženevskou autoshow nástupce coupé CLK. Ten vychází z modelu E a jmenuje se, jak jinak, E-Class coupé.
Vůz je o 46 mm delší, 46 mm širší a 20 mm nižší než jeho předchůdce. O 45 mm se prodloužil i rozvor náprav, což se jistě pozitivně projeví na vnitřním prostoru. Za zmínku stojí i rekordně nízká hodnota součinitele odporu vzduchu Cx = 0,24, díky které E-Class coupé kraluje všem sériově vyráběným silničním autům.
Nové coupé bude zpočátku k dispozici s pěti pohonnými jednotkami. Třemi zážehovými a dvěma vznětovými. Prvně jmenované zastupují varianty E250 CGI s přeplňovanou čtyřválcovou osmnáctistovkou o výkonu 204 k, E350 CGI se šestiválcem o objemu 3.5 l a výkonem 292 k a E500 s agregátem 5.5 V8 s výkonem 388 k.
Dieselový základ bude tvořit model E250 CDI 2.2 l Twin-turbo s dvojitým přeplňováním a výkonem 204 k. Zájemci o rychlejší naftu si pak budou moci objednat třílitrový šestiválec E350 CDI s výkonem 231 k. Osmiválci E500 a všem šestiválcům bude sekundovat automatická převodovka se sedmi rychlostními stupni.
Do prodeje se nový vůz dostane už v červnu ve dvou stupních výbavy – SE a Sport. Později v letošním roce bychom se měli dočkat i vrcholného modelu E63 AMG Coupé s motorem 6.2 l V8 s výkonem 450 k. Ve vývoji je ale i varianta z opačného konce – E400 Hybrid. Ten bude kombinovat nový benzinový agregát 3.5 l V6 s elektromotorem produkujícím 20 k. Celkový výkon by pak měl činit 322 k.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.