Automobilový král, Rolls Royce Phantom, dostal pro rok 2009 menší facelift. Řada decentně vylepšených detailů má z již tak velmi prestižního vozu udělat ještě lepší a atraktivnější auto. Tedy pokud to jde.
Média v poslední době věnují pozornost spíše menšímu bratříčkovi Phantomu, který bude představen co nevidět. Velký Phantom ale nechce zmizet z očí, proto podstupuje omlazení.
Omlazení se dotkne exteriéru i interiéru. Zvenčí bude viditelný díky inovovanému nárazníku a nové masce chladiče, obojí je změněno podle kabrioletu Drophead coupé a odvozeného Coupé.
Inovovaná jsou i 21palcová kola. Na výběr je z dalších dvou designů, to aby se neřeklo. V exteriéru najdeme nově LED diodami podsvícená madla dveří,
Uvnitř najdeme vylepšený multimediální systém s 12palcovými obrazovkami, hezčí osvětlení a přepracované ovládání některých funkcí. Vše se docela přirozeně týká vzadu sedících pasažérů.
Výroba v Goodwoodu začne na jaře, změny se týkají klasického sedanu a sedanu s prodlouženým rozvorem.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?