O novince ze stáje BMW jsme na našich stránkách v uplynulých dnech psali několikrát tak, jak se postupně uvolňovaly další a další neoficiální snímky tohoto křížence. Nyní tu konečně máme oficiální fotky, informace a video.
BMW je na svůj výtvor hrdé a možná má i proč. Koncept je založen na BMW 5 a spojuje v sobě prvky ze tříd 5, 7 a X6.
Oproti klasické pětce je o něco vyšší a to včetně sezení řidiče. Oproti X6 je ale stále nízké, má ale tvořit jakousi střední cestu. Zajímavý má být prostor na zadních sedadlech, který je možné zvětšit tak, aby se vyrovnal luxusní třídě sedm. Ovšem na úkor kufru.
Vzhledem k tomu, že jde o vůz pro dlouhé cesty, je i právě kufr poměrně velký, má až 570 litrů, ovšem při natažení zadních sedadel dozadu se smrskne "jen" na 430 litrů. Existuje zde i možnost sklopení zadních sedaček, potom vznikne prostor o objemu 1650 l.
Do kufru je dvojitý přístup, ostatně to vídáme již u Škody Superb, BMW má na svůj vlastní systém, podobně jako Škoda na ten svůj, patent.
Délka konceptu je rovných pět metrů, rozvor 307 cm, šířka 190 cm a výška 160 cm.
Ačkoliv jde o koncept, u BMW podobné koncepty vždy poměrně věrně zobrazují produkční realitu, proto až na pár detailů můžeme pozdravit novou třídu 5 GT.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?