O novince ze stáje BMW jsme na našich stránkách v uplynulých dnech psali několikrát tak, jak se postupně uvolňovaly další a další neoficiální snímky tohoto křížence. Nyní tu konečně máme oficiální fotky, informace a video.
BMW je na svůj výtvor hrdé a možná má i proč. Koncept je založen na BMW 5 a spojuje v sobě prvky ze tříd 5, 7 a X6.
Oproti klasické pětce je o něco vyšší a to včetně sezení řidiče. Oproti X6 je ale stále nízké, má ale tvořit jakousi střední cestu. Zajímavý má být prostor na zadních sedadlech, který je možné zvětšit tak, aby se vyrovnal luxusní třídě sedm. Ovšem na úkor kufru.
Vzhledem k tomu, že jde o vůz pro dlouhé cesty, je i právě kufr poměrně velký, má až 570 litrů, ovšem při natažení zadních sedadel dozadu se smrskne "jen" na 430 litrů. Existuje zde i možnost sklopení zadních sedaček, potom vznikne prostor o objemu 1650 l.
Do kufru je dvojitý přístup, ostatně to vídáme již u Škody Superb, BMW má na svůj vlastní systém, podobně jako Škoda na ten svůj, patent.
Délka konceptu je rovných pět metrů, rozvor 307 cm, šířka 190 cm a výška 160 cm.
Ačkoliv jde o koncept, u BMW podobné koncepty vždy poměrně věrně zobrazují produkční realitu, proto až na pár detailů můžeme pozdravit novou třídu 5 GT.
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.