O novince ze stáje BMW jsme na našich stránkách v uplynulých dnech psali několikrát tak, jak se postupně uvolňovaly další a další neoficiální snímky tohoto křížence. Nyní tu konečně máme oficiální fotky, informace a video.
BMW je na svůj výtvor hrdé a možná má i proč. Koncept je založen na BMW 5 a spojuje v sobě prvky ze tříd 5, 7 a X6.
Oproti klasické pětce je o něco vyšší a to včetně sezení řidiče. Oproti X6 je ale stále nízké, má ale tvořit jakousi střední cestu. Zajímavý má být prostor na zadních sedadlech, který je možné zvětšit tak, aby se vyrovnal luxusní třídě sedm. Ovšem na úkor kufru.
Vzhledem k tomu, že jde o vůz pro dlouhé cesty, je i právě kufr poměrně velký, má až 570 litrů, ovšem při natažení zadních sedadel dozadu se smrskne "jen" na 430 litrů. Existuje zde i možnost sklopení zadních sedaček, potom vznikne prostor o objemu 1650 l.
Do kufru je dvojitý přístup, ostatně to vídáme již u Škody Superb, BMW má na svůj vlastní systém, podobně jako Škoda na ten svůj, patent.
Délka konceptu je rovných pět metrů, rozvor 307 cm, šířka 190 cm a výška 160 cm.
Ačkoliv jde o koncept, u BMW podobné koncepty vždy poměrně věrně zobrazují produkční realitu, proto až na pár detailů můžeme pozdravit novou třídu 5 GT.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.